מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
אחרון התלמידים
הודעות: 244
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ו' אפריל 03, 2020 12:48 am

דעת ותבונה כתב:
חיימשה כתב:מי שהשתתף בלוויה המונית בב''ב בימים אלו, וגרם ביודעין שאחינו שאינם שומתומ''צ יראו בנו שופכי דמים שמאיימים על חייהם כפשוטו,
הוא הוא המוסר, הוא הוא הרודף, על כל פרטיו ודקדוקיו.

כנ"ל מי שהשתתף בחתונה ההמונית למרגלות ביתו של ראש העיר הרב רובינשטיין, מי שהשתתף בחתונה ההמונית בישיבת סלובודקא (עד למהומה והסגירה ע"י כוחות המשטרה), מי שהשתתף במכירת הבשר של משנת יוסף (לפני שנסגרה ע"י המשטרה), כנ"ל גם ליצמן שהשתתף במנין פרטי, וכמובן - מי שהשאיר ת"ת פתוח עד יום חמישי שעבר.
נשארנו עם כל כך הרבה 'רודפים' ו'מוסרים' רחמנא לשיזבן.

בס"ד
בסיפורי מעשיות של מוהר"ן מברסלוב זצ"ל במעשה בחיגר, ישנו חלק שמספר על החיגר שערבב עפר של צדיקים ושל משוגעים ופיזר על דרך השודדים. ומיד כשהשודדים דרכו על העפר החלו מתעוררים בתשובה גדולה על כל הרציחות שעשו וכו'. אלא שמשום שדרכו גם על עפר המשוגעים החלו צועקים זה על זה 'אתה גרמת לי לחטוא' 'בגללך נהיתי רוצח' וכו', עד שהרגו זה את זה ולא נשאר מהם שריד.

יעקב בורלשטיין
הודעות: 482
הצטרף: ד' אוקטובר 02, 2019 6:39 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי יעקב בורלשטיין » ו' אפריל 03, 2020 1:03 am

דעת ותבונה כתב:
חיימשה כתב:מי שהשתתף בלוויה המונית בב''ב בימים אלו, וגרם ביודעין שאחינו שאינם שומתומ''צ יראו בנו שופכי דמים שמאיימים על חייהם כפשוטו,
הוא הוא המוסר, הוא הוא הרודף, על כל פרטיו ודקדוקיו.

כנ"ל מי שהשתתף בחתונה ההמונית למרגלות ביתו של ראש עיריית ב"ב הרב רובינשטיין, מי שהשתתף בחתונה ההמונית בישיבת סלובודקא (עד למהומה והסגירה ע"י כוחות המשטרה), מי שהשתתף במכירת הבשר ההמונית והמופקרת של משנת יוסף (לפני שנסגרה ע"י המשטרה), כנ"ל גם ליצמן שהשתתף במנין פרטי, וכמובן - מי שהשאיר ת"ת פתוח עד יום חמישי שעבר.
נשארנו עם כל כך הרבה 'רודפים' ו'מוסרים' רחמנא לשיזבן.

הנה דוגמא פשוטה
אכן ליצמן, אם חלילה יקרה לו משהו בגלל ההשתתפות במנין פרטי, דמו בראשו, ואם לאשתו וכו', ואם לכל האנשים שנפגש איתם וכו'

לא ברור איך הוא לא מתבייש להמשיך ולשמש כשר הבריאות כאשר נהג בדיוק להיפך מכל הוראותיו. בהסתייגות שיתכן שאין זו אלא עלילה

אש משמים
הודעות: 1843
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אש משמים » ו' אפריל 03, 2020 1:24 am

דעת ותבונה כתב:
חיימשה כתב:מי שהשתתף בלוויה המונית בב''ב בימים אלו, וגרם ביודעין שאחינו שאינם שומתומ''צ יראו בנו שופכי דמים שמאיימים על חייהם כפשוטו,
הוא הוא המוסר, הוא הוא הרודף, על כל פרטיו ודקדוקיו.

כנ"ל מי שהשתתף בחתונה ההמונית למרגלות ביתו של ראש עיריית ב"ב הרב רובינשטיין, מי שהשתתף בחתונה ההמונית בישיבת סלובודקא (עד למהומה והסגירה ע"י כוחות המשטרה), מי שהשתתף במכירת הבשר ההמונית והמופקרת של משנת יוסף (לפני שנסגרה ע"י המשטרה), כנ"ל גם ליצמן שהשתתף במנין פרטי, וכמובן - מי שהשאיר ת"ת פתוח עד יום חמישי שעבר.
נשארנו עם כל כך הרבה 'רודפים' ו'מוסרים' רחמנא לשיזבן.

יש כאן תחרות טיפשות?
יש הבדל מי אינו שומר על בריאות הציבור?
איזה תשובה זה 'גם פלוני רוצח'?
הנושא כאן הוא לא האם עדיף ג'ניק או עץ'ניק אלא איך עדיין לא ברור לכו"ע שצריך להיזהר שלא להיות מזיק ו'קרוב למזיד' של רצח?

לבי במערב
הודעות: 3246
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' אפריל 03, 2020 9:13 am

יעקב בורלשטיין כתב:
דעת ותבונה כתב: . . ליצמן שהשתתף במנין פרטי . .

. . אכן ליצמן, אם חלילה יקרה לו משהו בגלל ההשתתפות במנין פרטי, דמו בראשו, ואם לאשתו וכו', ואם לכל האנשים שנפגש איתם וכו'
לא ברור איך הוא לא מתבייש להמשיך ולשמש כשר הבריאות כאשר נהג בדיוק להיפך מכל הוראותיו. בהסתייגות שיתכן שאין זו אלא עלילה

https://www.kikar.co.il/354376.html
ודו"ק היטב בתגובת י. ל. לענין זה...

חיימשה
הודעות: 1925
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי חיימשה » ו' אפריל 03, 2020 1:29 pm

ב''ה במקום מגורי ארגנו מנין מרפסות, ואחד השכנים הכין מערכת הגברה כך שכולם מכוונים לשעת עניית אמן וברכו, [לא הבעל תפלה מתפלל ברמקול], וקול עניית 'אמן יהא שמיה רבא' מהדהד מעשרות מרפסות בטווח של מאות מטרים, כאילו אומרים, אבינו שבשמים, סגרו לנו את בתי הכנסיות ובתי מדרשות, מסתמא רצונך שנהפוך את בתינו לבתי מדרשות [דברי כ''ק אדמו''ר מבאיאן שליט''א] וכך הופכים הבתים והמרפסות, השבילים והרחובות, לבית מדרש אחד גדול שזועק יהא שמיה רבא מברך.

מי שרוצה לקדש ש''ש מוצא את הדרך לעשות זאת בלי לרצוח את הוריו ושכניו.

דרומי
הודעות: 6276
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי דרומי » ו' אפריל 03, 2020 2:41 pm

וגם מי שלא מוצא את הדרך יודע שמקבלים שכר על הפרישה.

חרסון
הודעות: 787
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי חרסון » ו' אפריל 03, 2020 2:44 pm

הגרחי"א לנדא דרש בדרשת שבת הגדול המוקלטת, כי 'בזאת תבחנו' האם קיום המצוות שלנו בכל השנה יונק מכוונת קיום רצון ה', או שמא מחשבונות אחרים או אפילו רגילות כזו או אחרת. וכלשון שהובאה בפורום: נופלת לי הטלית כשאני מתפלל בחוץ...

חיימשה
הודעות: 1925
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי חיימשה » ו' אפריל 03, 2020 5:10 pm

בהמשך לדברי הר' דרומי,
הנה המבט החסידי הוותיק על סיטואציה כזו:

[כדי להקל ע''ע חיפשתי את הסיפור ברשת ומצאתיו ב'חב''ד אור אין סוף]
רבי זושא מאניפולי ורבי אלימלך מליז'נסק


מצאו את עצמם יום אחד מושלכים לבית הכלא העירוני,

כמובן על לא עוול בכפם אלא מתוך עלילת רשע.

בתא מצחין בבית הכלא ישבו השנים במצוקה נוראה,

כשבתאם ישבו וחברו פושעים גויים.

לא די בכך אלא שהסוהרים הוסיפו שמן למדורה

והניחו באמצע תא מגוריהם דלי של שירותים!…

כך שהאחים לא יכלו ללמוד תורה ולא להתפלל.

כשהגיע זמן מנחה החל אחד האחים לבכות,

הביט אליו אחיו בפנים שוחקות ואמר לו:

גם כשאינך יכול להתפלל בגלל הצחנה אתה מקיים מצוה,

ומצוות יש לקיים מתוך שמחה…

אם כן, יש לנו סיבה לשמוח ולרקוד,

מה לך עצוב?… קום לרקוד!…

החלו שני האחים לרקוד כשאליהם מצטרפים כל היהודים שבבית הסוהר.

השירה והריקודים הרקיעו שחקים עד שהאסירים הגויים התפלאו:

לשמחה זו מה עושה?…

ובמסדרונות בית הסוהר נשמעו קולות:

היהודים שמחים!… היהודים שמחים!…

הגויים שואלים על מה ולמה ותשובה אין!…

היהודים עסוקים בשירה וריקודים ואינם עונים,

רק הצביעו על הדלי.

זמרת החסידים וקולות הריקודים הגיעו למנהל בית הכלא,

וכששאל לסיבת הרעש והריקודים,

ענו לו שבגלל איזה דלי שנמצא באחד התאים היהודים שמחים.

צעק המנהל: הוציאו את הדלי משם תיכף ומיד.

מיד נענו הסוהרים לפקודתו והוציאו את הדלי.

לפתע פתאום נפסק הרעש פסקו הריקודים,

והיהודים החלו בהתרגשות את תפילת המנחה…

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2344
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ו' אפריל 03, 2020 5:24 pm

פורסמו זמני התחלת תפילת שמו"ע במניין של הכותל.

מנחה ע"ש - 18:40.

ערבית ליל שבת - 19:40.

שחרית - 9:30.

מוסף - 10:30.

מנחה גדולה שבת - 13:30

מנחה קטנה שבת - 17:50.

ערבית מוצ"ש - 20:00.

כידוע, מי שמכוון להתפלל עם מניין מסוים, נחשב במידה מסוימת לתפילה בציבור, כמבואר בגמרא.

בברכה המשולשת
הודעות: 11750
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ש' אפריל 04, 2020 10:19 pm

אפרקסתא דעניא כתב: שחרית - 9:30..


?

סגי נהור
הודעות: 4221
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי סגי נהור » ש' אפריל 04, 2020 10:27 pm

חיימשה כתב:בהמשך לדברי הר' דרומי,
הנה המבט החסידי הוותיק על סיטואציה כזו...

viewtopic.php?f=73&t=50032&p=611841#p611841

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2344
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ש' אפריל 04, 2020 10:29 pm

בברכה המשולשת כתב:
אפרקסתא דעניא כתב: שחרית - 9:30..


?


מה הפליאה? מדובר על תחילת תפילת העמידה.

בברכה המשולשת
הודעות: 11750
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ש' אפריל 04, 2020 10:31 pm

אפרקסתא דעניא כתב:מה הפליאה? מדובר על תחילת תפילת העמידה.


זה עדיין מאוחר מאוד (יותר משלוש שעות אחרי הנץ)

אמיתה של תורה
הודעות: 10
הצטרף: א' אוקטובר 08, 2017 12:25 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אמיתה של תורה » ש' אפריל 04, 2020 10:52 pm

jpg2pdf.pdf
הרב שטרנבוך בענין תפילה במרפסת
(908.38 KiB) הורד 77 פעמים
פסק של הרב שטרנבוך

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2344
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ש' אפריל 04, 2020 11:25 pm

בברכה המשולשת כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:מה הפליאה? מדובר על תחילת תפילת העמידה.


זה עדיין מאוחר מאוד (יותר משלוש שעות אחרי הנץ)


??

תפילת השחר עד ארבע שעות.

שבע
הודעות: 1358
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שבע » א' אפריל 05, 2020 1:02 am

מכתב הזוי שהתפרסם כעת:
קבצים מצורפים
image (1) (1).png
image (1) (1).png (140.44 KiB) נצפה 2185 פעמים

שבע
הודעות: 1358
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שבע » א' אפריל 05, 2020 1:03 am

אחד החתומים על המכתב ההזוי
במכתב "הבהרה ותיקון":
קבצים מצורפים
IMG-20200405-WA0001.jpg
IMG-20200405-WA0001.jpg (146.7 KiB) נצפה 2183 פעמים

שייף נפיק
הודעות: 2598
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שייף נפיק » א' אפריל 05, 2020 1:04 am

שבע כתב:מכתב הזוי שהתפרסם כעת:

לפני עיוור לפרסם מכתב שכזה!!

שבע
הודעות: 1358
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שבע » א' אפריל 05, 2020 1:19 am

תגובת חכם אחד ל מכתב ההזוי -
התגובה נשלחה במייל "פנימי" לקבוצה של "קנאים" (והסגנון בהתאם, נא לקבל בהבנה):
"רדיפת הדת" או "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" ו"חמירא סכנתא מאיסורא"? הודעה חשובה מאד

ישנם חכמים בעיניהם שראייתם מוגבלת, נקודתית וצרה ביותר, בטוחים שהמושכל הראשון שצץ במוחם או הרחש שרוחש בלבם הוא תורה מסיני ודברי אלוקים חיים, לא מתייעצים עם בעלי ראייה שונה ומשלימה ובדרך כלל גם רחבה יותר, קופצים ועושים דברים על דעת עצמם וקטנות מוחם בלבד, חושבים שבכך הם הופכים להיות מתקני עולם ולאמתו של דבר הם מתגלים במוקדם או במאוחר כמחריבי עולם, לא רק את אותו חלק בעולם שאין הם רואים בו ערך אלא בראש ובראשונה את העולם שהם טרחו לטפח ולבסס אותו בעקבות אותה פעולה עצמה (וכפי שיוסבר בסוף ההודעה).

הדברים אמורים, כפי שנאמר בכותרת, על אלו שניצלו את יראת השמים הגדולה של כמה משלומי אמוני ישראל, את חששם הגדול מ"רדיפת הדת", את חוסר הידע המקצועי שלהם במקצועות בהם אינם מבינים לא דבר ולא חצי דבר (וטוב מאד שכך, אוי ואבוי אם החזון איש היה הולך להשתלם בלימוד אלקטרוניקה באוניברסיטה כדי לדעת לפסוק בהלכות שבת או טומאת כלים לגבי מכשירים חשמליים אך הוא ידע לסמוך על המומחים בתחום), את מידת האמון שהם נותנים באלו שבאים "עם כל הרצון הטוב לספק להם מידע אמין ובדוק שמוסתר מהציבור", והחתימו אותם על מכתב שלגבי 10% מהקוראים הוא אמור לגרום לסכנת חיים ודאית להם או לאחרים, ולגבי 90% מהקוראים זה גורם נזק כמעט בלתי הפיך בקבלת דעת גדולים (לא אכפת לי להפוך את הסדר ולפרגן 90% של מסכני חיים ורק 10% של מבטלי דעת גדולים, בהתחשב בכמות הכוללת של מי שאמור להיות מושפע מהמכתב הזה שהרבה יותר ממה שהוא מציג את מי שחתום עליו - הוא מבליט את הרשימה הבלתי נגמרת של בעלי דעת תורה אמיתית שלא חתומים עליו, ללא ספק למרות לחצים רבים, וניתן לחלק את מאת האחוזים חלק לכאן וחלק לכאן בכל צורה אפשרית אחרת).

נסביר את עיקרי הדברים באופן שאף בר דעת לא אמור ולא יכול להטיל בהם ספק:

במצב בו עשרות רבות של מדינות בכל רחבי העולם, "מהודו ועד כוש שבע ועשרים ומאה מדינה", גורמים לעצמם הפסדים בסדר גודל של מאות מיליארדי דולרים בכל שבוע, סוגרים את שדות התעופה, את המלונות, את התיירות, את הקניונים, את המסעדות, את הקולנועים, את הבריכות ואת החופים ואת משחקי הכדורגל, מבטלים ועידות בינלאומיות (חברת גוגל ופייסבוק למשל ביטלו את כנס המומחים השנתי שלה ואלו דוגמאות אחדות מני רבות), וכאמור, לא מדובר במדינת ישראל אלא בעשרות רבות של מדינות מסביב לגלובוס מסין ויפן ועד צרפת ואיטליה ודרום קוריאה. אם מישהו יכול לחשוב שבמצב כזה הוראה על "סגירת ישיבות ותלמודי תורה ובתי כנסיות" כהמשך וכחלק מהגבלות כוללות ומקיפות דומות (הגבלות שכאמור מסבות נזקים כלכליים שכמעט מוחקות את אפשרות המשך קיומן ותפקודן של המדינות הללו ושייקח לכל אחת מהן שנים רבות על מנת להחזיר את היציבות הכלכלית שלהן) היא בעצם מזימה זדונית של "רדיפת דת" - הוא צריך להיות טיפש ברמת טיפשות בלתי מצויה ועקום מוח בצורה המעוותת ביותר שניתן לדמיין.

כל רשימת ה"ראיות" וה"תמיהות", כביכול על "שורה ארוכה" של פעילויות שהמדינה מאשרת או מעלימה מהן עין לצד תפילה בבתי כנסיות שנאסרת ושנאכפת - היא רשימת שאלות שטותית ומטופשת שכל ילד בן חמש אמור להבין תוך כדי קריאה את השטות ואת הטיפשות שבהן וכפי שאסביר מיד:

נשים כעת בצד את עצם היותה של מדינת ישראל חתיכת טריפה ונבלה ומוקצה מחמת איסור ומחמת מיאוס, ונתייחס לגופם של דברים:

נניח שאנחנו על הירח, או שאנחנו לפני 600 שנה באיגוד קהילות כלשהו בפולין או בצ'כסלובקיה (באופן שאינו מוגדר כנטילת מלכות לפני ביאת המשיח ואינו פוגע כהוא-זה בג' שבועות) ויש מתחתינו אלף יישובים וערים שבהם 7 מיליון יהודים, ביניהם חצי מיליון חרדים.

נניח שהידע המדעי-רפואי באותה עת כבר מכיר את היצורים הביולוגיים המיקרוסקופיים כולל נגיפים ואת עובדת היותם מדבקים (הרפואה החלה לחקור את קיומם של נגיפים מדבקים רק בשנת תרנ"ט (שישים ואחד שנה אחרי פטירתו של הגרעק"א בשנת תקצ"ח! נגיע לזה בהמשך).

נניח שהמחקר האפידמיולוגי (הענף שחוקר את העברת הנגיפים מיצור חי אחד ליצור חי אחר) מכיר בכך שההעברה מתרחשת ע"י קירבה פיזית של אדם לאדם באמצעות רסיסי רוק זעירים ביותר שעוברים באמצעות דיבור או שיעול וכדומה.

נניח שנגיף קטלני כזה פלש לאיגוד הקהילות שלנו. (רק כדי לסבר את האוזן לגבי מימדי הסכנה, בשנת תרע"ח נכחדו תוך כשנה אחת עשרות מיליוני איש ברחבי העולם מנגיף מדבק בשם "השפעת הספרדית").

נניח שברור לנו שארבעה מתוך חמשה נשאים מסוכנים אינם מגלים תסמינים ועלולים להעביר אותם הלאה.

נניח שמחקר סטטיסטי משלים מגלה שאחוזי ההידבקות מנותחים בגרף סטטיסטי, כלומר: מכיוון שאין לנו אפשרות לדעת מי נשא ומי לא - העובדה היא שככל שתיחשף ליותר אנשים יש לך סיכוי סטטיסטי גבוה יותר להידבק ולהדביק, ככל שתיחשף לפחות אנשים - הסיכוי הולך ומנמיך.

ונניח שהצדיק והפוסק הכי גדול באותו דור, גדול הדור ממש, הוא הוא ראש אותו איגוד קהילות ומקבל ההחלטות (יחד עם צוות ת"ח ו"תשועה ברוב יועץ").

במצב כזה אין שום ספק וספק ספיקא כי כל מה שאמור לעניין את אותו ראש איגוד קהילות ואנשי צוותו הוא אך ורק מניעת צפיפות וקירבה פיזית בין בני האדם הנתונים למרותו ותו לא.

ובכן, אותו צדיק ופוסק וגדול הדור ואנשי צוותו מתחילים להתבונן ומיד הם שמים לב שמתוך כלל האוכלוסיה - הקבוצה שכל אחד ואחד מבין חבריה, גדול כקטן, זקן כצעיר, אמיד כמחוסר אמצעים, משכיל כטיפש, צוברת, מדי יום ביומו ללא שום הפסקה, את הכמות הגבוהה ביותר של הימצאות יחד עם כמות אנשים גדולה, וזאת גם מבחינת כמות האנשים וגם מבחינת כמות הזמן - היא האוכלוסיה הדתית, כלומר: אלו שכל העולם כולו נברא רק בשבילם ושרק בזכותם קיים כל העולם. כל אדם דתי צובר מדי יום ביומו כשעה וחצי מינימום (ושעתיים פלוס מקסימום) של הימצאות יחד עם הרבה אנשים נוספים רק באמצעות תפילה יומית של שלושת התפילות במניין. אם הוא גם לומד בנוסף לכך בישיבה או בכולל - הוא צובר כעשר שעות יומיות כאלו בממוצע.

בשונה ממה שקורה בקבוצה החילונית (של אלו שכל אחד מהם הוא כזה שבעוונותיו היה אמור להגיע כל רגע מבול ולהשמיד את העולם אלמלי חסד ה'), שבקבוצה זו לא כל אדם יכול להרשות לעצמו ללכת מדי יום ביומו למקומות בילוי (בריכה או מסעדה), ולא כל אדם נדרש פרקטית להסתובב כל יום ויום בקניון (ניתן לערוך קנייה גדולה אחת לשבוע או לחודש) וכדומה, ושסטטיסטית גם רמת הצפיפות במקומות בילוי ותעסוקה אלו קטן יחסית, הרי שכאמור, בקרב הקבוצה הדתית ההימצאות יחד היא יומיומית ובכמות אנשים וכמות זמן גדולה בהרבה (בממוצע).

תוסיפו לכך נתון נוסף: בשונה מרוב מקומות הבילוי או העיסוק האחרים - בבתי כנסיות ובישיבות וכוללים אנשים כל הזמן עסוקים בדיבור ובדיבור אינטנסיבי, או דיבור תפילה או דיבור תורה (דיבורים שמחיים את כל העולמות ויוצרים בכל רגע מלאכים קדושים), וממילא במצב בו מבחינה רפואית (שלא סותרת כלל את ערכו הרוחני של הדיבור) יש הרבה יותר סיכויים להעברה טיפתית של נגיף באמצעות רסיסי רוק הנפלטים תוך כדי דיבור.

אם אנחנו מחוייבים להלכה שקובעת כי "חמירא סכנתא מאיסורא" ו"אין סומכין על הנס", הדבר הראשון שאנחנו חייבים לסגור, לאור הידע המדעי-רפואי שההלכה אף פעם לא מתכחשת אליו (ומבטלת אף בספק הכי קטן את חובת הצום ביו"כ שהעבירה עליו לגבי אדם שאינו חולה היא כרת) ולאור הניתוח הסטטיסטי (שחלקים גדולים מההלכה מבוססים עליו בבחינת "חזקה" ו"שכיח הזיקא" ו"ברי הזיקא"), עם כל הכאב והצער הנורא, הוא לא פחות מאשר בתי הכנסת, תלמודי התורה, הישיבות או הכוללים. בדיוק כמו שהיה חובה גמורה לסגור אותם אילו היה בכל אחד ואחד מהם ריח צחנה או מראה ערוות-דבר חלילה באופן שאסור היה להתפלל או ללמוד בחברתו ומולו, ועוד יותר מכך שהרי "חמירא סכנתא מאיסורא".

האם במצב בו ברור שבית כנסת כלשהו ממולכד עם חומר נפץ והוא עומד להתפוצץ בעוד חמש דקות (ונניח שרק 2% מהמתפללים ימותו והשאר יינצלו), גם היו אותם טיפשים אומרים שהגבאי שיבריח את כולם מהבי"כ הוא "רודף דת"? אותו גבאי היה חייב לעשות זאת ביו"כ שחל בשבת ואם המתפללים לא היו מוכנים להתפנות הוא היה חייב בלי שום ספק להביא שוטרים שיפנו אותם ומי שהיה מונע זאת מאותו גבאי היה נחשב רודף ורוצח!

לעומת זאת, ברור שאנחנו, באותו איגוד קהילות שפועל רק בהנחיית התורה והיראה, היינו חייבים לאפשר הגעה וביקור לכל מקום בו סגירתו תגרום בהכרח, בצורה פיזית ישירה, הרבה יותר מקרי מוות מאשר הפתיחה שלהם. 7 מיליון איש יכולים לחיות בלי לקנות לחם ושאר מצרכי יסוד במכולת? ומכולת יכולה להתקיים בלי ספקים? וספקים יכולים להתקיים בלי פעילות בבתי ייצור? אפשר לחיות בלי אינסטלטורים? בלי חשמלאים? בלי דלק (ולו לאמבולנסים)? בלי כל מה שחיוני לתפקוד מינימלי? וכל זה יכול להתקיים בלי רשת מורכבת של פעילות בבתי תעסוקה רבים ושונים?

ובמקביל, אם אנחנו משאירים את המכולות למשל פתוחות, הרי שבממוצע לא כל אדם ואדם הולך בפועל למכולת (הוא הולך או אשתו הולכת או שהוא שולח את אחד מילדיו, בסופו של דבר מדובר בנציג מכל משפחה או קבוצת אנשים אחרת שגרה יחד באיזושהי אכסניה מסוג אחר), וגם כאשר הוא הולך לשם, בממוצע הוא לא צובר בכך שעות על גבי שעות מדי שבוע (כנ"ל: שחרית מנחה וערבית בלבד במניין מסתכמת בכשעה וחצי מינימום של שהייה יומיומית עם אנשים יחד) אלא זמן ממוצע של כרבע שעה פלוס מינוס (ממוצע!).

ברור גם שפרקטית לא ייתכן לחוקק חוק שאם התור התארך מעבר לרבע שעה - תחזור הביתה ללא לחם ובני ביתך ימותו מרעב.

ברור שבמצב כזה היינו מתכנסים מסביב לשולחן עגול (רחב לפחות 2 מטר) ודנים מה באמת חיוני ומה לא, ומה באמת חיוני לחיוני ומה לא וכו' וכו' וכו', אך לא ניתן היה לנו כלל וכלל להשוות ולערבב בין מה שחיוני מבחינה פיזית, גשמית וטבעית (כמו אוכל לחולה שיש בו סכנה ביום כיפור) למה שחיוני מבחינה רוחנית (כמו סגולת הצום ביו"כ, שהיא ללא ספק הסגולה הכי גדולה בעולם, וחז"ל קבעו שהיא נדחית מפני ספק פיקוח נפש, וכמו כל מצוות התורה שנדחות מפני פיקו"נ), ואדרבה, כמבואר בספרים: במצב כזה דווקא קיום מצוות "וחי בהם" היא היא עכשיו רצון ה' שמחיה ומקיים את כל העולמות.

ובאותה מידה, מכיוון שגורמי האכיפה שלנו מוגבלים (לשום איגוד קהילות, כמו לאף מדינה, אין כמות בלתי מוגבלת של שוטרים וחיילים) - היינו שולחים אותם למקומות בהם ההתכנסות היא הרבה יותר המונית ולא מפזרים אותם לכל טיילת או מדרחוב שייתכן שמתגודדים שם כמה מפרי חוק.

כעת נעבור למדינה המשוקצת, מדינת ישראל.

בכל הדברים האמורים אין שום כוונה לקבוע שהאכיפה בפועל מושפעת רק ממטרות חיוביות ושלא מעורבבת כאן גם שנאת דת, אך בכל זה אין שום נפקא מינא כלל וכלל, אין לנו כל עניין לסנגר על מי שאוכף בפועל או מי שמחליט על האכיפה, מבחינתנו ניתן להניח לצורך העניין שכוונתם היא ב100% שלא לשם מטרה חיובית אלא אך ורק ממטרות שליליות ועדיין אין כל זה אמור להשפיע כלל על היחס והתנהגות שלנו לעצם הוראת האכיפה, שכאמור, אם ההוראות הכוללות לסגירת בתי עסק ומפעלים ופעילות בכל רחבי המדינה והמדינות הם כאלה שגורמות להפסדים של מאות מיליארדים - אין לך אומדנא דמוכח וראיה ברורה מזו שבעצם ההוראה אין שום שמץ של כוונה ל"רדיפת דת", ויותר מכך: גם אם היה מתברר שכן - היינו אנחנו עצמנו צריכים להתייחס אך ורק לעובדות הביולוגיות והסטטיסטיות ולאופן איך ההלכה מתייחסת אליהם ולהסיק את המסקנות בלי שום קשר לשום כוונה של אי מי מהמערכת. (את הרבי מסאטמר לא היה אמור לעניין מה כוונת קסטנר בכך שהוא דאג לרכבת שהצילה אותו מהונגריה, קסטנר ודאי לא התכוון לשם שמים, הוא היה אמור לדאוג לכך שחייו יינצלו ורק לכך בלי שום התייחסות לכוונת אותו ציוני משוקץ).

בנוסף, ההשוואה בין ההוראות שניתנו בתקצ"א לאופן בו אותו רעק"א היה ללא כל ספק פוסק כיום (לאור הידע המדעי-רפואי שכאמור ההלכה לא מתכחשת אליו כלל ואדרבה) הוא מגוחך ממש. באותה תקופה וכאמור עד לשנת תרמ"ד לא ידעו כלל וכלל על הימצאות וירוסים ועל אופן ההדבקה שלהם וממילא אין לך טיפשות ואווילות גדולה יותר מ"היקש" מוזר ומופרך שכזה. אדרבה: מהוראות אלו של הגרעק"א נראה שככל שהיה נראה אז שהצרכים הרפואיים דורשים הגבלות כאלו ואחרות הרי שהגרעק"א פוסק בכל תוקף ועוז שיש להישמע להוראות אלו בלי שום התחכמויות וברור ש"זיל בתר טעמא" וכיום שהידע המדעי-רפואי קובע את אשר הוא קובע ברור שיש להישמע להוראות מצילות החיים הנגזרות מידע מעודכן זה.

לגבי מתן אפשרות של קיום תפילות במניין במרחק 2 מטר - ברור לכל בר דעת שככל שהאפשרות הזו היא המונית וגורפת (לחצי מיליון דתיים במדינה) היא לא ישימה ולא פרקטית כלל וכלל, המרחבים הציבוריים בהם ניתן לקיים תפילה הם קטנים פי עשר או פי מאה מאפשרות פיזור כזה, ובפועל אנשים הם לא בולי עץ ולא רובוטים עם מערכת בקרה שמהבהבת כל אימת שהמרחק מופר, והם לא מסוגלים לשמור, ודאי לא לאורך זמן, על המרחק הזה.

לסיום, גם במקום בו נאמרים דברי אמת צרופים - פעמים רבות קביעת הלכה באופן מסוים יכולה לגרום את ההיפך הגמור ודווקא הרצון להחמיר יכול להתגלות כמה שגורם בסופו של דבר למצב שבו הציבור יקל ראש ויזלזל בגופי הלכות ממש ו"מתוך חומר שהחמרת עליו בתחילתו - הקלת עליו בסופו" (ושזו אחת מהסיבות לכך שאין אדם דן גז"ש מעצמו אא"כ קיבלה מרבו ורבו מרבו וכו' ואכמ"ל).

[וכדברי חז"ל בשבת דף קנ"ג:
"תניא רבי אליעזר אומר: בו ביום גדשו סאה. רבי יהושע אומר: בו ביום מחקו סאה.
תניא, משל דרבי אליעזר למה הדבר דומה? לקופה מלאה קישואין ודילועין, אדם נותן לתוכה חרדל והיא מחזקת.
משל דרבי יהושע למה הדבר דומה? לעריבה מלאה דבש, נותן לתוכה רימונים ואגוזים והיא מקיאה".
רש"י: "בו ביום גדשו סאה - ביום שעלו לעליית חנניה בן חזקיה וגזרו שמונה עשרה דבר... אותו יום הרבו סייג לתורה במידה גדושה ויפה מדדו להרבות גדר בישראל:
מחקו סאה - במידה מחוקה מדדו בו ביום, שהרבו לגזור יותר מדאי ואין יכולין לעמוד בגזירתם, ומתוך כך עוברין על דברי תורה, נמצאת מדתם מחוקה מטפיפתה, וטוב היה להם להיות מדתם טפופה ולא תבא לידי מחק מרוב גודשה:
והיא מחזקת - את החרדל, שנופל החרדל בין הקישואין, אף כאן יפה תקנו, והוסיפו דבר המתקיים:
והיא מקיאה - את הדבש שהיה בה ראשון, אף אלו על ידי גזירתם גרמו לעבור...". ובכל התורה כולה נקבע: "רבי אליעזר ורבי יהושע הלכה כרבי יהושע"]
.

על אחת כמה וכמה במקום בו מוציאים מיראי ה' דברים שאינם עומדים במבחן שום ביקורת והם מופרכים מתוכם - שחלק מהתוצאה השלילית האיומה של פרסום דברים כאלו הוא גרימת מצב בו מבקשי ה' באמת מפסיקים להתייחס בכבוד ובהערכה לדעתם של גדולים ורואים אותם כחותמי חותמות גומי המופעלים כבובות בידי כל מיני צרי מוחין וחסרי דעת ואחריות.

לבי במערב
הודעות: 3246
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אפריל 05, 2020 1:23 am

.
נערך לאחרונה על ידי לבי במערב ב א' אפריל 05, 2020 3:09 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

שבע
הודעות: 1358
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שבע » א' אפריל 05, 2020 1:28 am

עוד תגובה למכתב ההזוי:
בנוגע לטענה המובאת במכתב הראשון שכבר היו הרבה מגיפות ואף פעם לא ביטלו לגמרי תפילה ותורה בציבור,

ראשית יש לדעת שכל מגיפה היא סוג שונה, וכמו שכבר כתבתי בעבר שיש נגיפים שעוברים דרך צואה וזיהומים (כמו בזמן הרע"א), ויש שעוברים דרך הרוק, ומה שעובר דרך הרוק זה הרבה יותר מדבק.

שנית, פעם לא ידעו כל כך על הנגיפים ואופן ההתפשטות, ולא היתה ידיעה ברורה שההתקבצות יחד במקום סגור מדביקה באופן כמעט ודאי.

שלישית, פעם לא היה תיעוד בכל מקום מה עשו, כשהיתה מגיפה הרב המקומי היה אומר לכולם להסתגר בבתים אבל לא היה מכתב ופרסום בעיתונים וכו', ולכן לא נשארו ראיות כמעט על ההתנהגות בזמן מגיפות,

רביעית, פעם היו שיטות שונות להתמודדות עם מגיפות, לדוגמא מה שהשל"ה כותב להבריח את הילדים מעיר, דבר שלא מציאותי בזמנינו, שכל הארץ היא כעיר אחת גדולה בגלל הנסיעות התכופות והאספקה ממקום למקום, וכן מה שהיה אצל ר' מנחם מנדל מויטעפסק שסגר את עצמו עם קבוצת תלמידים כמה חודשים בבנין בטבריה וכך ניצל מהמגיפה.

חמישית, לאחר חיפוש רב לא מצאתי בשום ספר הוראה להמשיך בתפילה ולימוד כרגיל בזמן חשש סכנת נפשות, הרשב"ש שהביאו מסביר את הרעיון של הגמרא שבזמן דבר צריך להיות הרבה בבית כנסת ולא קצת, אבל הוא לא מדבר על מצב שידוע בבירור שההתקבצות בבית כנסת גורם לסכנת נפשות, המהרש"א אומר מפורש שרבי עקיבא שמסר נפשו ללמד תורה ברבים זה בגלל שעת השמד, ומובן מזה שאם לא שעת השמד היה אסור לו לעשות זאת, מצינו בהרבה זמנים בהיסטוריה שסגרו ישיבות, בזמן השואה ישיבות שלימות ברחו ממדינה למדינה, שודאי במשך הזמן לא יכלו ללמוד כרגיל, בזמן היוונים ברחו למערות מחוץ לעיר כדי ללמוד ולא השאירו את הישיבות כרגיל במקומם, בזמן שבישיבת ולאזין רצו להכניס לימודי חול סגר הנצי"ב את הישיבה ואמר שזה לא אחריות שלו להמשך התורה אלא של הקב"ה ואם אי אפשר ללמוד במצב כזה אז זה לא אחריות שלו, וגם אנו נאמר במצב קשה וכואב זה, שזה אכן נורא ואיום שצריך לסגור תלמודי תורה וישיבות אבל אם זה רצון ה' שהוא הביא את המגיפה הזאת אנו מקבלים זאת באהבה, ואדרבה אם נשמור על ההוראות הרי המגיפה תפסק הרבה יותר מהר ויוכלו יותר מהר לחזור ללמוד, מה שאין כן כשלא שומרים ההדבקה תמשך הרבה יותר זמן, והקולר תלוי בצוואר אלו שמתחכמים שהם הגורמים הישירים לכך שהסגירה תמשך זמן רב הרבה יותר.

שישית, גם אם נניח שהמדינה משאירה פתוח מקומות שונים שאינם חיונים במאה אחוז, ראשית המקומות הללו מאווררים וגדולים יותר מבתי כנסת, וכן אנשים שם נמצאים כל אחד במקום מוגדר ומופרד, ואין תחלופה של אנשים, אבל בבית כנסת יש עשרות שמתחלפים, ואם יש אחד שחולה הרי במקום שלו יושבים אחר כך כמה וכמה אנשים, וכן בבית כנסת אנשים נוגעים בכסאות ובשולחנות כל הזמן, כי זה המציאות בצפיפות של בתי הכנסת, ועצם הנגיעה בספסלים ושולחנות וסידורים שיתכן שיש עליהם רסיסי רוק מדבקת. ומלבד זאת שהמציאות מוכיחה שאי אפשר לשמור מרחק כראוי בבית כנסת, ואנשים רגילים לדבר זה עם זה וממילא כשנפגשים מדברים וכדומה. שנית, גם אם המדינה לא מתנהגת כראוי, אין זה קשור אלינו, אנחנו יודעים שהמציאות היא שההתכנסות בבתי הכנסת גורמת להדבקה וזה גם הוכח בשטח, וממילא צריך להמנע מזה מעצמנו, גם אם הרשויות לא היו אומרים את זה.

עם תיקון קל:
הערה: כתבת "לא ידעו כל כך על הנגיפים ואופן ההתפשטות" - טעות! לא ידעו כלל וכלל! רק בשנת תרנ"ט המחקר זיהה והגדיר לראשונה וירוסים מדבקים. לפני כן לא ידעו כלל וכלל על מהות גורם המגיפה ועל אופן התפשטותה ותלו את זה ב"עיפוש האוויר". ההמלצות לשמור על מרחק נבעו מהשערה הגיונית מסתברת אך לא מידע מוכח וממילא גם מידת ההקפדה שנגזרת מהבנת המהות היתה חלשה בהרבה.

אש משמים
הודעות: 1843
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אש משמים » א' אפריל 05, 2020 1:32 am

שבע כתב:תגובת חכם אחד ל מכתב ההזוי -
התגובה נשלחה במייל "פנימי" לקבוצה של "קנאים" (והסגנון בהתאם, נא לקבל בהבנה):
"רדיפת הדת" או "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" ו"חמירא סכנתא מאיסורא"? הודעה חשובה מאד

ישנם חכמים בעיניהם שראייתם מוגבלת, נקודתית וצרה ביותר, בטוחים שהמושכל הראשון שצץ במוחם או הרחש שרוחש בלבם הוא תורה מסיני ודברי אלוקים חיים, לא מתייעצים עם בעלי ראייה שונה ומשלימה ובדרך כלל גם רחבה יותר, קופצים ועושים דברים על דעת עצמם וקטנות מוחם בלבד, חושבים שבכך הם הופכים להיות מתקני עולם ולאמתו של דבר הם מתגלים במוקדם או במאוחר כמחריבי עולם.....
.............
...........................
על אחת כמה וכמה במקום בו מוציאים מיראי ה' דברים שאינם עומדים במבחן שום ביקורת והם מופרכים מתוכם - שחלק מהתוצאה השלילית האיומה של פרסום דברים כאלו הוא גרימת מצב בו מבקשי ה' באמת מפסיקים להתייחס בכבוד ובהערכה לדעתם של גדולים ורואים אותם כחותמי חותמות גומי המופעלים כבובות בידי כל מיני צרי מוחין וחסרי דעת ואחריות.

לא קראתי כל מילה אבל נראה דברים של טעם בתוך ים השיגעון.

גל של אגוזים
הודעות: 464
הצטרף: א' מרץ 08, 2020 5:27 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי גל של אגוזים » א' אפריל 05, 2020 1:34 am

שבע כתב:אחד החתומים על המכתב ההזוי
במכתב "הבהרה ותיקון":


תסלחו לי על השאלה
איך הוא יכול להורות לאחרים [לפי ההו"א] להתפלל בציבור בו בזמן שהוא מתפלל ביחידות [כמו שמעיד על עצמו]???

שבע
הודעות: 1358
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שבע » א' אפריל 05, 2020 1:35 am

ממנו ילמדו וכן יעשו
לא להתבייש ולקום בשער בת-רבים ולומר:
טעיתי!!!

ואגב, הוא לא חתם שצריך להתפלל במניין.

נכדו כתב לי:
הוא לא רצה לחתום למרות שרדפו אחריו בשביל החתימה הרבה זמן.
הוא התעקש שהוא מקסימום יכול להוסיף את השורות שהוא כתב שיש לחשוש.

לבי במערב
הודעות: 3246
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אפריל 05, 2020 1:47 am

.
נערך לאחרונה על ידי לבי במערב ב א' אפריל 05, 2020 3:09 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

חיימשה
הודעות: 1925
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי חיימשה » א' אפריל 05, 2020 2:41 am

מי החותם השני ברשימה? ומיהו ר' מענדל בשורה השנייה?

שבע
הודעות: 1358
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי שבע » א' אפריל 05, 2020 2:52 am

החתימות במכתב ההזוי:
חיים רבינוביץ / משה זאב זרגר / דוד מיכאל שמידל / אברהם שמחה א. חנון
שמואל משה קרמר / מנדל סאבאוויטש / שמעון שפירא

הראשון בשורה השניה פרסם מכתב הבהרה:
קבצים מצורפים
IMG-20200405-WA0002.jpg
IMG-20200405-WA0002.jpg (416.7 KiB) נצפה 2004 פעמים

חיימשה
הודעות: 1925
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי חיימשה » א' אפריל 05, 2020 4:57 am

בקיצור, גולובנציץ'.
ואידך זיל גמור.

מענה איש
הודעות: 765
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי מענה איש » א' אפריל 05, 2020 7:40 am

עדות שכן נהגו הרחקה בזמן הדבר (לאזאריטו)

מחזיק ברכה אורח חיים סימן נה
יא. בלאזאריטו שנוהגים בערים האל אם יש ב' כתות שם שאינם יכולים ליגע זה בזה ויש ששה בבית א' וד' בבית אחר והם חלוקים במספרם כמשפט שמעתי מרב אחד אהובינו נר"ו שנסתפק הן בעודנו שם אם הד' יכולים להיות לפני פתח הבית ויצטרפו לעשרה כיון שרואים זה את זה או אינם מצטרפים ולי ההדיוט נראה לפי מה שכתבנו דמצטרפים דהרי אלו אינם יכולים לבא בבית והשומר עמם בשדה לפני הפתח וגם אשר בבית לא יוכלו לצאת חוץ כי המקום צר בחוץ וגם הוא מעבר לרבים ובכי האי גונא דאינם יכולים להיות ביחד מטעם המלך ושרי המדינות וכבר השתדלו אלו הד' לבא נגד הפתח ומראים להם פניה' הו"ל כמראה פניו דרך חלון דמצטרף והכא נמי דכוותא וכל שכן הוא כי לא אפשר בשום פנים להיות יחד ולא קרב זה אל זה וכיון דאיכא כמה פוסקים נראה לסמוך עליהם ולא יתבטלו מ' יום מלהתפלל בצבור ולא ישמעו קדיש וקדושה ומה גם כי אפי' בואראנדאדו ועזרת נשים כתבנו בעניותנו דכל שהוא טורח קצת לירד לבהכ"נ והם מראים להם פנים יש לסמוך לומר דמצטרפים וכמש"ל וכ"ש וק"ו בנדון זה.

בברכה המשולשת
הודעות: 11750
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אפריל 05, 2020 12:31 pm

אפרקסתא דעניא כתב:
בברכה המשולשת כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:מה הפליאה? מדובר על תחילת תפילת העמידה.


זה עדיין מאוחר מאוד (יותר משלוש שעות אחרי הנץ)


??

תפילת השחר עד ארבע שעות.


נכון, אבל למה לקבוע את התפילה לזמן של דיעבד גמור? (ומתוך כך וק"ו לק"ש)

מנין
הודעות: 584
הצטרף: ב' מאי 18, 2015 2:33 pm

תפילה ביחידות לכתחילה!

הודעהעל ידי מנין » א' אפריל 05, 2020 1:21 pm

בימים אלו, שיש איסור מהתורה להתפלל במנין (ע' ישעיה א' ט"ו), רבים חשים החמצה שאינם מקיימים את מצות התפילה כתיקנה.
ובס"ד מצאתי לזה פתרון, שתהיה תפילה ביחידות עדיפה על תפילה במנין.
בביאור הלכה (סימן נ"ח ד"ה ומצוה מן המובחר) כתב כך:
דע דהזהירים לקרות כוותיקין מותר לקרות ולהתפלל ביחידי אם אין להם מנין, עכ"ל.
ומסתבר שכל אחד יכול להחליט על עצמו שבימים אלו הרי הוא מ"הזהירים לקרות כוותיקין", ולהתפלל ביחידות בהנץ.

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2344
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » א' אפריל 05, 2020 1:22 pm

כבוד הרב, הלא אתה הוא זה שמייצג כאן את דעת הגר"א. מה בדיוק בדיעבד בתפילה בשעה הרביעית יותר מאשר בשעה השניה? מה בדיוק בדיעבד כשקוראים ק"ש וברכותיה לפני סוף זמן ק"ש של הגר"א?

אם כוונתך שראוי להתפלל בהנץ החמה, זה משהו אחר. א"כ גם תפילת העמידה ב7:00 היא בדיעבד. האומנם?

בברכה המשולשת
הודעות: 11750
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אפריל 05, 2020 1:31 pm

אפרקסתא דעניא כתב:כבוד הרב, הלא אתה הוא זה שמייצג כאן את דעת הגר"א. מה בדיוק בדיעבד בתפילה בשעה הרביעית יותר מאשר בשעה השניה? מה בדיוק בדיעבד כשקוראים ק"ש וברכותיה לפני סוף זמן ק"ש של הגר"א?

אם כוונתך שראוי להתפלל בהנץ החמה, זה משהו אחר. א"כ גם תפילת העמידה ב7:00 היא בדיעבד. האומנם?


א. כבר נכב"ב שלפי אדוננו הגר"א סוזק"ש הוא בהנץ, וכל הדין של שלוש שעות הוא לשוכח או לאנוס (כהירוש'). מה שכתוב בלוח סוזק"ש הגר"א וכו' זה לפי חישוב השעות של אדוננו הגר"א ולא לפי שיטתו בעניין סוזק"ש.
ב. לגבי הנץ- לזה בדיוק התכוונתי.
פשוט נדהמתי לגלות שהמניין היחיד שיש עכשיו בכותל, הוא לא כותיקין.
(אמנם, גם במישור של דיעבד, בכל זאת עדיפות לעמידה ב7:00 על-פני עמידה ב 9:30, מדין זריזין הנפסק להלכה בעניין זה בשו"ע)

עני בן פחמא
הודעות: 238
הצטרף: ש' מרץ 02, 2019 8:12 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי עני בן פחמא » א' אפריל 05, 2020 1:40 pm

ברגעים אלה ממש הוגש בג"ץ על מניעת הזכות להתפלל (מחוץ לבית הכנסת במנין מצומצם ומרווח של שני מטר בין אדם לאדם) בעוד הזכות להפגין נותרה עדין קיימת ללא מגבלת כמות בני אדם.

דמשק
הודעות: 826
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: תפילה ביחידות לכתחילה!

הודעהעל ידי דמשק » א' אפריל 05, 2020 1:53 pm

מנין כתב:בימים אלו, שיש איסור מהתורה להתפלל במנין (ע' ישעיה א' ט"ו), רבים חשים החמצה שאינם מקיימים את מצות התפילה כתיקנה.
ובס"ד מצאתי לזה פתרון, שתהיה תפילה ביחידות עדיפה על תפילה במנין.
בביאור הלכה (סימן נ"ח ד"ה ומצוה מן המובחר) כתב כך:
דע דהזהירים לקרות כוותיקין מותר לקרות ולהתפלל ביחידי אם אין להם מנין, עכ"ל.
ומסתבר שכל אחד יכול להחליט על עצמו שבימים אלו הרי הוא מ"הזהירים לקרות כוותיקין", ולהתפלל ביחידות בהנץ.

חוסר הבנת הנקרא (שלי)
הביאור הלכה אומר שאם אין מנין שמתפללים כותיקין, אז עדיף שיתפלל ביחידות כותיקין מאשר לחכות למנין שמתפללים יותר מאוחר, כי מעלת ותיקין גוברת על מעלת מנין.
אך כאשר אין מנין לא בזה ולא בזה איזה פתרון יש בתפילת ותיקין?

חיימשה
הודעות: 1925
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי חיימשה » א' אפריל 05, 2020 2:18 pm

עני בן פחמא כתב:ברגעים אלה ממש הוגש בג"ץ על מניעת הזכות להתפלל (מחוץ לבית הכנסת במנין מצומצם ומרווח של שני מטר בין אדם לאדם) בעוד הזכות להפגין נותרה עדין קיימת ללא מגבלת כמות בני אדם.

הטענה נכונה מאד, ובתקווה שהפסק יהיה לאסור גם הפגנות וכיו''ב שלא תהא כהנת כפונדקית.

חיימשה
הודעות: 1925
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: תפילה ביחידות לכתחילה!

הודעהעל ידי חיימשה » א' אפריל 05, 2020 2:20 pm

דמשק כתב:
מנין כתב:בימים אלו, שיש איסור מהתורה להתפלל במנין (ע' ישעיה א' ט"ו), רבים חשים החמצה שאינם מקיימים את מצות התפילה כתיקנה.
ובס"ד מצאתי לזה פתרון, שתהיה תפילה ביחידות עדיפה על תפילה במנין.
בביאור הלכה (סימן נ"ח ד"ה ומצוה מן המובחר) כתב כך:
דע דהזהירים לקרות כוותיקין מותר לקרות ולהתפלל ביחידי אם אין להם מנין, עכ"ל.
ומסתבר שכל אחד יכול להחליט על עצמו שבימים אלו הרי הוא מ"הזהירים לקרות כוותיקין", ולהתפלל ביחידות בהנץ.

חוסר הבנת הנקרא (שלי)
הביאור הלכה אומר שאם אין מנין שמתפללים כותיקין, אז עדיף שיתפלל ביחידות כותיקין מאשר לחכות למנין שמתפללים יותר מאוחר, כי מעלת ותיקין גוברת על מעלת מנין.
אך כאשר אין מנין לא בזה ולא בזה איזה פתרון יש בתפילת ותיקין?

זה לא פתרון, אלא השלמה של חסרון מעלת מניין, ע''י הוספת מעלה גדולה מזה, של תפלה כוותיקין

מקדש מלך
הודעות: 3004
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' אפריל 05, 2020 2:23 pm

חיימשה כתב:
עני בן פחמא כתב:ברגעים אלה ממש הוגש בג"ץ על מניעת הזכות להתפלל (מחוץ לבית הכנסת במנין מצומצם ומרווח של שני מטר בין אדם לאדם) בעוד הזכות להפגין נותרה עדין קיימת ללא מגבלת כמות בני אדם.

הטענה נכונה מאד, ובתקווה שהפסק יהיה לאסור גם הפגנות וכיו''ב שלא תהא כהנת כפונדקית.


חוששני מאוד שלא.
הזכות להפגין היא אבן יסוד במשטר דמוקרטי, ועבור דמוקרטיה נהרגים כידוע.

הסיכוי היותר ריאלי לצערי הוא שהבג"ץ הרוצח יחייב את המדינה להתיר תפילה במניין (למען השויון והאיזון...), ויד רבני דורינו לא תהיה תקיפה לאוסרם כדעת תורה. ודם המתפללים על שופטי בג"ץ, יחד עם שאר עוולותיהם.

אני כמובן מקווה, וזה הכי הגיוני, שהבג"ץ ינפנף את העתירה בנימוק שוא כל שהוא. ובצל"ג אמן.

נוטר הכרמים
הודעות: 7007
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » א' אפריל 05, 2020 2:31 pm

קבלתי במייל מידיד.

ביום ששי התפלחתי מגטו וורשא, קרי בני ברק, ונסעתי לים כדי לטבול,
אבל לא הצלחתי כי חופי הרצליה לכל האורך היו מלאים במאות מכוניות
שבעליהן ירדו לחוף, וקרוונים ניידים של מגורים שבעליהם נוסעים איתם
ממקום למקום כי אז אי אפשר לעצור אותם כי זה ביתם. כמו צב.
תבין לבד שאחרי שהשתחלתי מבין מחסומי בני ברק והסרטים האדומים של
הגטו ששמור באלף חיילים ושוטרים וששים מחסומים, אז עד להרצליה וחזור
ולאורך כל החופים לא ראיתי שוטר אחד...
כולם היו בבני ברק לחסום, ובתוך העיר גם מאות מג"בניקים ושוטרים כדי
לעצור ולקנוס מי שבלי מסכה ומי שזז מטר מהבית...
כמובן שבהרצליה לא ראיתי אחד עם מסכה ...
רק ראיתי אנשים רצים רחוק מביתם בוודאות כי הם רצו
חצי קילומטר מהבית הכי קרוב...
בבקשה אל תשאל איך הגעתי לשם.
גם כשהיינו אשתי ואני ביום ששי בפתח תקוה לסידור כלשהו
שקבלנו עליו אישור יציאה מהגטו, מקצין משטרה,
לא ראינו ניידת אחת מרגע שיצאנו מבני ברק ועד שחזרנו ואפילו
עשינו הליכה באחת משכונות העיר חופשי חופשי...
באין מטריד....

מקדש מלך
הודעות: 3004
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: סגירת בתי כנסיות. גלה כבוד מישראל. שבת משוש תשב"ר

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' אפריל 05, 2020 2:35 pm

אז למה כל החולים מתרכזים דווקא בבני ברק? עונש משמים? או שאולי מישהו משחק בנתונים?


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים