מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
אהרן תאומים
הודעות: 994
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: קנדה
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

סיום מסכתא לבכורים בערב פסח השתא

הודעהעל ידי אהרן תאומים » ג' מרץ 24, 2020 11:25 pm

לכל הבכורים לכתחילה רצוי עכשיו ללמוד ולהכין מסכת לסיום באופן אישי, ויש מקום לדון לשמיעת סיום בטלפון וכדומה

צביב
הודעות: 1872
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי צביב » ג' מרץ 24, 2020 11:52 pm

סיום בטלפון זה חידוש גדול,
סעודה על סיום מסכת משניות נ''ל שזה חידוש קטן יותר.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2671
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי נהר שלום » ד' מרץ 25, 2020 5:33 am

בר ישראל כתב:תשובה מהגר"ץ שכטר בנוגע לכמה שאלות העולים על הפרק
Rav Schachter_Corona_1.pdf.pdf.pdf

באמת נוהגים לסמוך על סיום בטלפון?
לכאורה עדיף שיסיימו מסכת משניות

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2671
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' מרץ 26, 2020 12:30 am

כעת ראיתי שכ"כ בספר הליכות מועד מהגרש"ז אויערבך להקל בסיום בטלפון בשעת הדחק. וכך אמר מחה"ס (הרב אופיר מלכה) לעשות בשנה זו.

איש הגבעה
הודעות: 151
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

סיום מסכת בתוכנת זום

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אפריל 05, 2020 1:58 pm

האם אפשר להצטרף ולשמוע סיום מסכת בזום?
אולי כתבו ע זה כבר פה אין לי מושג

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: סיום מסכת בתוכנת זום

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 4:11 pm

אינני פוסק, אבל כמצדד בעלמא, נ"ל שיש מקום להקל בזה.

כל עצמו של מנהג זה, לבטל את הצום ע"י השתתפות בסיום, אינו אלא כמן מס שפתיים הניתן לקיום מנהג הצום (כלומר שצום זה מצד עצמו אינו אלא מנהג, ורבים וטובים תמהו עליו, ולכן הפוסקים התייחסו אליו ככזה שאפשר להקל בו קולות גדולות שלא מצאנו בשום מקום אחר).
ולכן, בשנה זו, כשא"א להשתתף ממש בסיום, אפשר אולי לצאת ידי חובת אותו מס ע"י השתתפות בזום או בטלפון.

נוטר הכרמים
הודעות: 7141
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: סיום מסכת בתוכנת זום

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » א' אפריל 05, 2020 4:16 pm

ידועה עצתו של הסטייפלער להתחיל ולסיים את הוריות,
הוא המליץ את זה בליל ער"פ אחרי בדיקת חמץ,
במקרה שלנו יש עוד קרוב לשלש יממות.
לא סיפור קשה, בפרט למי שלא יוצא מהבית כל היממה.

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: סיום מסכת בתוכנת זום

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 5:27 pm

עקביה כתב:
איש הגבעה כתב:האם אפשר להצטרף ולשמוע סיום מסכת בזום?
אולי כתבו ע זה כבר פה אין לי מושג

אינני פוסק, אבל כמצדד בעלמא, נ"ל שיש מקום להקל בזה.

כל עצמו של מנהג זה, לבטל את הצום ע"י השתתפות בסיום, אינו אלא כמן מס שפתיים הניתן לקיום מנהג הצום (כלומר שצום זה מצד עצמו אינו אלא מנהג, ורבים וטובים תמהו עליו, ולכן הפוסקים התייחסו אליו ככזה שאפשר להקל בו קולות גדולות שלא מצאנו בשום מקום אחר).
ולכן, בשנה זו, כשא"א להשתתף ממש בסיום, אפשר אולי לצאת ידי חובת אותו מס ע"י השתתפות בזום או בטלפון.

כעת ראיתי את זה
https://www.yeshiva.org.il/ask/121223

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

סיום מסכת בערב פסם תש"פ

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 5:45 pm

כעת ראיתי שבמודיעין עילית פורסמו מספר הוראות לגבי ער"פ, על דף רשמי של לשכת הרב מאיר קסלר שליט"א,
ושם נכתב שבהתייעצות עם גדולי הוראה, השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד.

אין על הדף כל חתימה, ואני איני אלא כמראה מקום בעלמא.

צביב
הודעות: 1872
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי צביב » א' אפריל 05, 2020 7:19 pm

האם אפשר לבכור לשמוע הקלטת סיום הש''ס במחזור דף היומי, ולאכול?

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 7:21 pm

צביב כתב:האם אפשר לבכור לשמוע הקלטת סיום הש''ס במחזור דף היומי, ולאכול?

אם הוא סובר שהשנה אי"צ בסיום.

צביב
הודעות: 1872
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי צביב » א' אפריל 05, 2020 7:34 pm

אם שמיעת סיום בטלפון מועילה
מה החילוק בין טלפון לטייפ,
ואם מועילה הידיעה שסיים היום,
לכאורה אפשר לסמוך בזה על החזקה, ( ועל רבי חיים קניבסקי)

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 8:26 pm

החילוק הוא שבטלפון ובזום זה סוג של השתתפות בסיום עצמו.
משא"כ טייפ או הידיעה שמישהו עושה כעת סיום.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2671
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי נהר שלום » א' אפריל 05, 2020 8:26 pm

בעניים הסיום כבר נכתב בפורום בכמה מקומות

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 8:28 pm

נהר שלום כתב:בעניים הסיום כבר נכתב בפורום בכמה מקומות

לא ראיתי. שמא תתן קישור?

צביב
הודעות: 1872
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי צביב » א' אפריל 05, 2020 8:57 pm

עקביה כתב:החילוק הוא שבטלפון ובזום זה סוג של השתתפות בסיום עצמו.
משא"כ טייפ או הידיעה שמישהו עושה כעת סיום.


מהי השתתפות בסיום עצמו?
אם בטייפ הוא מרגיש שמחה בתורה, ג''כ יאמר שאוכל בשמחת מצוה,
ולמה בטלפון משתתף יותר בסיום?
( ואם שמיעה דרך הטלפון היא אחרי זמן מועט, כיצד משתתף)

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 9:32 pm

השתתפות בסיום עצמו זו הנוכחות במעמד הסיום. בטלפון זה לא קיים, אבל עכ"פ הוא שומע את הסיום בשעת מעשה ושמח עם המסיים בשעה שמסיים, וגם זה סוג של השתתפות.
ההפרש המועט, אם ישנו, אינו מעכב בנוגע לנד"ד.

לבי במערב
הודעות: 3648
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: שאלות הלכתיות קצרות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אפריל 05, 2020 9:36 pm

עקביה כתב:
נהר שלום כתב:בעניים הסיום כבר נכתב בפורום בכמה מקומות

לא ראיתי. שמא תתן קישור?

לעיל (יעו"ש בארוכה),
וכן במק"א (בקצרה).

ולפענ"ד, מן הראוי לפתוח לכך אשכול ייעודי בפ"ע.

ש. ספראי
הודעות: 1024
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: סיום מסכת בתוכנת זום

הודעהעל ידי ש. ספראי » א' אפריל 05, 2020 9:54 pm

נוטר הכרמים כתב:
עקביה כתב:
איש הגבעה כתב:האם אפשר להצטרף ולשמוע סיום מסכת בזום?
אולי כתבו ע זה כבר פה אין לי מושג

אינני פוסק, אבל כמצדד בעלמא, נ"ל שיש מקום להקל בזה.

כל עצמו של מנהג זה, לבטל את הצום ע"י השתתפות בסיום, אינו אלא כמן מס שפתיים הניתן לקיום מנהג הצום (כלומר שצום זה מצד עצמו אינו אלא מנהג, ורבים וטובים תמהו עליו, ולכן הפוסקים התייחסו אליו ככזה שאפשר להקל בו קולות גדולות שלא מצאנו בשום מקום אחר).
ולכן, בשנה זו, כשא"א להשתתף ממש בסיום, אפשר אולי לצאת ידי חובת אותו מס ע"י השתתפות בזום או בטלפון.

ידועה עצתו של הסטייפלער להתחיל ולסיים את הוריות,
הוא המליץ את זה בליל ער"פ אחרי בדיקת חמץ,
במקרה שלנו יש עוד קרוב לשלש יממות.
לא סיפור קשה, בפרט למי שלא יוצא מהבית כל היממה.


כפי זכרוני, הסיפור היה על תמיד ולא על הוריות.
אחד בא לסטייפלר ואמר שלא שמע סיום. אמר לו הסטייפלר שישוב עוד שעה שעה וחצי ואמר לו: למדתי בשבילך תמיד.
מעניין אותי לדעת מי משניינו צודק, משום שאני בכור ונשאר לי עוד עמוד מתמיד...
(למדתי בצל הקורונה עם בני בכתה ג. היה מתוק מדבש....).


הוספה:
נזכרתי שהתפרסם ממני פעם באיזה עיתון משהו בנושא. חיפשתי בתיקיית 'רבינו' וזה מה שמצאתי, בזכותך, נוטר הכרם...


מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א השיב: "סעודת מצוה- כן, לפטור מתענית בכורות- לא"

במהלך סוף זמן חורף, עמלו בני שיעור ג' בישיבת "אור התורה" באלעד על לימוד מסכת תמיד עם פירוש רש"י והרא"ש, כדי לסיימו בסוף הזמן....

לאחר סיום המסכת שאל ... גנוט... את מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א האם אפשר לעשות סעודת מצוה על לימוד מסכת תמיד, שיש בה שמונה וחצי דפי גמרא כשחלקם פרקי משניות, והאם ניתן לפטור את הבכורות מתענית ערב פסח בעריכת סיום מסכת זו. מרן הגר"ח שליט"א השיב שעושים סעודת מצוה בסיום מסכת תמיד, אך הבכורות אינם נפטרים מ"תענית בכורות" בלימוד מסכת זו, משום ש"אין שם גמרא על חלק גדול מהמסכת".

בספרי תולדותיו של אביו של הגר"ח, הלא הוא הסטייפלר זצ"ל, מסופר שהגיע למרן הסטייפלר זצ"ל בחור בכור ששאל מה עליו לעשות, לאחר שלא השתתף בסיום מסכת והוא אינו חש כל כך בטוב וקשה לו לצום. הסטייפלר ביקש ממנו לשוב כעבור שעתיים, וכשהבחור הגיע, אמר לו הסטייפלר בשמחה: "למדתי בשבילך את כל מסכת תמיד, והנה תוכל להשתתף בסיום מסכת"...

הגר"ח קניבסקי, שנשאל כיצד הדברים תואמים עם דבריו, לפיו סיום על מסכת תמיד אינה פוטרת מתענית בכורות, השיב שאביו זצ"ל הסתפק בדבר וסבר שרק בשעת הדחק ניתן לפטור מתענית בכורות על סיום מסכת תמיד.

נוטר הכרמים
הודעות: 7141
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » א' אפריל 05, 2020 9:56 pm

ידידי,
לי זכור 'הוריות' מ'פניני רבינו הקהילות יעקב' של הגרמ"מ. כדאי לבדוק שם.

ש. ספראי
הודעות: 1024
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי ש. ספראי » א' אפריל 05, 2020 10:08 pm

נוטר הכרמים כתב:ידידי,
לי זכור 'הוריות' מ'פניני רבינו הקהילות יעקב' של הגרמ"מ. כדאי לבדוק שם.


מאחר שהגרמ"מ זצ"ל העניק לי רק את פניני משמר הרש"מ שלו וכמה כרכי 'משמר הלוי', אין לי את פניני הקה"י....
אני קראתי את זה ב'תולדות יעקב' או ב'חומת אש'. זוכר?...
אדרבה, אשמח אם מישהו יעלה כאן
בתודה מראש

ש. ספראי
הודעות: 1024
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי ש. ספראי » א' אפריל 05, 2020 10:09 pm

הנה שו"ת אור לציון מהגרבצ אבא שאול:

א. שאלה. האם אפשר להפסיק תענית בכורות בערב פסח על ידי שמיעת סיום מסכת והשתתפות בסעודה שם.
תשובה. מי שלא קשה לו להתענות, טוב שלא יקל לכתחילה לפטור עצמו מהתענית על ידי השתתפות בסיום מסכת. ומי שהתענית קשה עליו ומפריעה לו לעריכת ליל הסדר, רשאי לסמוך על השתתפות בסיום מסכת, ויבין את הנאמר שם, ויאכל כזית מזונות או ישתה רביעית יין, ואז יוכל להפסיק את התענית. ויש לסיים מסכת שיש בה גמרא. ואף על סיום מסכת תמיד, שרק על חלק ממנה יש גמרא, אפשר להפסיק את התענית.

נטיעות
הודעות: 436
הצטרף: א' פברואר 09, 2014 11:38 am

Re: סיום מסכת בערב פסם תש"פ

הודעהעל ידי נטיעות » א' אפריל 05, 2020 10:44 pm

עקביה כתב:כעת ראיתי שבמודיעין עילית פורסמו מספר הוראות לגבי ער"פ, על דף רשמי של לשכת הרב מאיר קסלר שליט"א,
ושם נכתב שבהתייעצות עם גדולי הוראה, השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד.

אין על הדף כל חתימה, ואני איני אלא כמראה מקום בעלמא.

מה כתוב בדגול מרבבה?

שופרא
הודעות: 65
הצטרף: ג' דצמבר 11, 2018 12:31 pm

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי שופרא » א' אפריל 05, 2020 10:58 pm

להלן צילום מפניני רבנו עמ' 123
סיום.png
סיום.png (53.22 KiB) נצפה 1593 פעמים


ועיי"ש עוד עמ' 13

להלן קישור לספר
https://tablet.otzar.org/he/book/book.php?book=141816&width=-17&scroll=0&udid=15861128396005992&fs=4342%3B4371%3B4465%3B42743%3B42778&pagenum=13

נוטר הכרמים
הודעות: 7141
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » א' אפריל 05, 2020 11:22 pm

"מגילה או מכות או הוריות או תענית" (עמ' 13).

יישר כח.

עקביה
הודעות: 3629
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: סיום מסכת בערב פסם תש"פ

הודעהעל ידי עקביה » א' אפריל 05, 2020 11:25 pm

נטיעות כתב:
עקביה כתב:כעת ראיתי שבמודיעין עילית פורסמו מספר הוראות לגבי ער"פ, על דף רשמי של לשכת הרב מאיר קסלר שליט"א,
ושם נכתב שבהתייעצות עם גדולי הוראה, השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד.

אין על הדף כל חתימה, ואני איני אלא כמראה מקום בעלמא.

מה כתוב בדגול מרבבה?

למה לא יעיין שם מר?

לבי במערב
הודעות: 3648
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אפריל 05, 2020 11:31 pm

ש. ספראי כתב: . . אני קראתי את זה ב'תולדות יעקב' או ב'חומת אש' . .

הלא הוא ב'תולדות יעקב' ריש ע' קמט (ובהע' 1).

לבי במערב
הודעות: 3648
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: סיום מסכת בערב פסם תש"פ

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אפריל 05, 2020 11:37 pm

נטיעות כתב:
עקביה כתב: . . השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד . .

מה כתוב בדגול מרבבה?

מצו"ב:
דגול מרבבה יו''ד סי' ריד.PNG
דגול מרבבה יו''ד סי' ריד.PNG (45.62 KiB) נצפה 1571 פעמים

נטיעות
הודעות: 436
הצטרף: א' פברואר 09, 2014 11:38 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי נטיעות » א' אפריל 05, 2020 11:41 pm

תודה.

ש. ספראי
הודעות: 1024
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי ש. ספראי » ב' אפריל 06, 2020 2:37 am

לבי במערב כתב:
ש. ספראי כתב: . . אני קראתי את זה ב'תולדות יעקב' או ב'חומת אש' . .

הלא הוא ב'תולדות יעקב' ריש ע' קמט (ובהע' 1).


נו ברוך ה', שנינו צדקנו.
נוטר קרא ב'פניני הקה"י' וזכר הוריות. אני קראתי ב'תולדות יעקב' וזכרתי תמיד.
ימות המשיח...

יוצא פוניבז'
הודעות: 1194
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 12:04 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי יוצא פוניבז' » ב' אפריל 06, 2020 2:37 am

נוטר הכרמים כתב:"מגילה או מכות או הוריות או תענית" (עמ' 13).

יישר כח.


וראה עוד כאן
ארחות רבינו חלק ב עמ נז.JPG
ארחות רבינו חלק ב עמ נז.JPG (33.9 KiB) נצפה 1538 פעמים

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2671
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' אפריל 06, 2020 7:09 am


יוצא פוניבז'
הודעות: 1194
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 12:04 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי יוצא פוניבז' » ב' אפריל 06, 2020 9:47 am

המסכתות הקטנות:
תמיד (5,025 מילים),
מעילה (8,191),
הוריות (12,803),
מכות (18,837),
חגיגה (19,229),
מועד קטן (23,245),
תמורה (23,476),
ראש השנה (24,531),
ערכין (25,104),
ביצה (25,841),
כריתות (26,580),
תענית (27,495),
נזיר (28,186).

מפרוייקט השו"ת, מספר המילים אינו מדוייק.

ברוך00
הודעות: 291
הצטרף: ש' אפריל 04, 2015 10:43 pm

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי ברוך00 » ב' אפריל 06, 2020 7:15 pm

סיומים בטלפון ובזום
קבצים מצורפים
image (10).png
image (10).png (218.56 KiB) נצפה 1435 פעמים

ביליצר
הודעות: 1589
הצטרף: ה' אוקטובר 01, 2015 11:26 am

כשלא הבין הכול בכול ממש!

הודעהעל ידי ביליצר » ב' אפריל 06, 2020 7:23 pm

סיום כשלא הבין הכול בכול ממש?יש למישהו בנמצא על זה ?,זכורני משהו מהסטייפלר ,






לא להלכה !
[האמרי אמת היה לומד הרבה מסכתא ברכות. בכל זאת אף פעם לא עשה סיום מסכת על ברכות .
כששאלו אותו מדוע, ענה שיש במסכת רש"י אחד שלא הבין כראוי, ולכן חש שאינו יכול לעשות סיום על המסכת כאשר רש"י אחד נשאר ללא פשט !]

אשרי יושבי ביתך
הודעות: 612
הצטרף: ב' מרץ 16, 2020 1:29 pm

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי אשרי יושבי ביתך » ב' אפריל 06, 2020 7:25 pm

הוראת גדולי ההוראה, ובראשם מרן הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א ומרן הגר"ש בעדני שליט"א
שמי שלא סיים מסכת או שאין ביכולתו להשתתף בסיום - שלא יחמיר בשופו"א לצום!
קבצים מצורפים
20200406_155610.jpg
20200406_155610.jpg (1.5 MiB) נצפה 1428 פעמים
נערך לאחרונה על ידי אשרי יושבי ביתך ב ב' אפריל 06, 2020 8:33 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

ביליצר
הודעות: 1589
הצטרף: ה' אוקטובר 01, 2015 11:26 am

Re: כשלא הבין הכול בכול ממש!

הודעהעל ידי ביליצר » ב' אפריל 06, 2020 7:38 pm

ביליצר כתב:סיום כשלא הבין הכול בכול ממש?יש למישהו בנמצא על זה ?,זכורני משהו מהסטייפלר ,






לא להלכה !
[האמרי אמת היה לומד הרבה מסכתא ברכות. בכל זאת אף פעם לא עשה סיום מסכת על ברכות .
כששאלו אותו מדוע, ענה שיש במסכת רש"י אחד שלא הבין כראוי, ולכן חש שאינו יכול לעשות סיום על המסכת כאשר רש"י אחד נשאר ללא פשט !]

בברכה המשולשת
הודעות: 11906
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: כשלא הבין הכול בכול ממש!

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 06, 2020 8:18 pm

ביליצר כתב:סיום כשלא הבין הכול בכול ממש?יש למישהו בנמצא על זה ?,זכורני משהו מהסטייפלר ,






לא להלכה !
[האמרי אמת היה לומד הרבה מסכתא ברכות. בכל זאת אף פעם לא עשה סיום מסכת על ברכות .
כששאלו אותו מדוע, ענה שיש במסכת רש"י אחד שלא הבין כראוי, ולכן חש שאינו יכול לעשות סיום על המסכת כאשר רש"י אחד נשאר ללא פשט !]


אני מכיר את זה בשם הגאון הצדיק רבי אביגדר הלוי נבנצל שליט"א, שלא צריך להבין הכל, והא ראיה שגם רש"י הקדוש כותב לפעמים איני יודע.

ביליצר
הודעות: 1589
הצטרף: ה' אוקטובר 01, 2015 11:26 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי ביליצר » ב' אפריל 06, 2020 8:26 pm

יפה ,תודה !

אחרון התלמידים
הודעות: 244
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: סיום מסכתא בערב פסח בשנה זו

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ב' אפריל 06, 2020 10:09 pm

בס"ד
אמנם עצם הדבר של סיום מסכת תמורת תענית בפרט סיום של חאר, הוא חידוש גודל וכתב בזה בטוט"ד הגרמ"מ קרפ שליט"א.
אבל לא זכיתי להבין את האוסרים הרי סו"ס אינו דין אלא מנהג, ולא כל מקום נהגו גם בעבר, וכיום כמעט ואין צמים אלא עושים בכה"ג א"כ איך ייתכן לחייב מטעם מנהג אם לא נהגו כן.


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים