מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
איש הגבעה
הודעות: 189
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אוקטובר 11, 2020 9:49 pm

בהתחלה דברו המנהלים שמחר התלמודי תורה ייפתחו כרגיל חרף הסגר, הערב מנהל הת"ת של בני הודיע שהחיידר סגור עד להודעה חדשה- מה יהיה כאן עד מתי ניכנע לערב רב?
נערך לאחרונה על ידי איש הגבעה ב א' אוקטובר 11, 2020 10:22 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

ידידיה
הודעות: 1178
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ידידיה » א' אוקטובר 11, 2020 9:53 pm

אולי נקיים את ההלכה ונזעק ונריע לישועת ה'.

הרי לכוע הכל מאת ה'

איש הגבעה
הודעות: 189
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אוקטובר 11, 2020 10:00 pm

ידידיה כתב:אולי נקיים את ההלכה ונזעק ונריע לישועת ה'.

הרי לכוע הכל מאת ה'


מה זה קשור? ברור שאנחנו במצב של גזירה משמים ויש לזעוק ולהריע, הן בפן הגשמי הסכנה והן בפן הרוחני, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להסכים ולקבל כל גזירה של שלטון הער"ר

ידידיה
הודעות: 1178
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ידידיה » א' אוקטובר 11, 2020 10:06 pm

למה זה קשור לשלטון?
זה קשור לאחראים על הבריאות שהם מוחזקים למבינים בשאלות הנדונות.

ואם יש לך מומחים באיזו מדינה מן המדינות שלדעתם אין סכנה להתאסף ילדים יחדיו בעיר שבא יש אלפי חולים פעילים, אולי שווה ליסוע לשם.
או לעבור דירה למדינה או עיר שבה אין חולים רבים
ואין סכנה.

קו ירוק
הודעות: 4880
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוקטובר 11, 2020 10:07 pm

ידידיה, ואם זה יקח 3 שנים לסירוגין, אתה גם מוכן לציית למערכת הבריאות הקדושה?

יהודי רגיל
הודעות: 97
הצטרף: ד' מאי 06, 2020 11:54 am

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי יהודי רגיל » א' אוקטובר 11, 2020 10:08 pm

איש הגבעה כתב:בהתחלה דברו המנהלים שמחר התלמודי תורה ייפתחו כרגיל חרף הסגר, הערב מנהל הת"ת של בני הודיע שהחיידר סגור עד להודעה חדשה- מה יהיה כאן עד מתי ניכנע לערב רב?

בעייתך שבחרת 'משה ליאון'
אני בחרתי 'יוסי דייטש'....

גיזונטע קאפ
הודעות: 605
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » א' אוקטובר 11, 2020 10:10 pm

יהודי רגיל כתב:
איש הגבעה כתב:בהתחלה דברו המנהלים שמחר התלמודי תורה ייפתחו כרגיל חרף הסגר, הערב מנהל הת"ת של בני הודיע שהחיידר סגור עד להודעה חדשה- מה יהיה כאן עד מתי ניכנע לערב רב?

בעייתך שבחרת 'משה ליאון'
אני בחרתי 'יוסי דייטש'....

להזכיר לך שבחרת ברקת?

ידידיה
הודעות: 1178
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ידידיה » א' אוקטובר 11, 2020 10:10 pm

קו ירוק כתב:ידידיה, ואם זה יקח 3 שנים לסירוגין, אתה גם מוכן לציית למערכת הבריאות הקדושה?

ההלכה בהחלט קדושה.

ללמוד ולא לקיים, מאבד את ערך הלימוד , (אם אני לא טועה מרן הגרש זצ"ל הרבה להדגיש נקודה זו.)

יהודי רגיל
הודעות: 97
הצטרף: ד' מאי 06, 2020 11:54 am

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי יהודי רגיל » א' אוקטובר 11, 2020 10:13 pm

גיזונטע קאפ כתב:
יהודי רגיל כתב:
איש הגבעה כתב:בהתחלה דברו המנהלים שמחר התלמודי תורה ייפתחו כרגיל חרף הסגר, הערב מנהל הת"ת של בני הודיע שהחיידר סגור עד להודעה חדשה- מה יהיה כאן עד מתי ניכנע לערב רב?

בעייתך שבחרת 'משה ליאון'
אני בחרתי 'יוסי דייטש'....

להזכיר לך שבחרת ברקת?

ממש לא.
בחרתי מאיר פרוש

איש הגבעה
הודעות: 189
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אוקטובר 11, 2020 10:14 pm

ידידיה כתב:
קו ירוק כתב:ידידיה, ואם זה יקח 3 שנים לסירוגין, אתה גם מוכן לציית למערכת הבריאות הקדושה?

ההלכה בהחלט קדושה.

ללמוד ולא לקיים, מאבד את ערך הלימוד , (אם אני לא טועה מרן הגרש זצ"ל הרבה להדגיש נקודה זו.)


כבר האריכו כאן הרבה שס"ס דפיקו"נ לא ידחה ספק סכנה רוחנית של סגירת ת"ת וישיבות, ובפרט שלצעירים כמעט אין שום סכנה ורק מוטל עלינו להרחיקם מהזקנים

קו ירוק
הודעות: 4880
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוקטובר 11, 2020 10:15 pm

ידידיה כתב:
קו ירוק כתב:ידידיה, ואם זה יקח 3 שנים לסירוגין, אתה גם מוכן לציית למערכת הבריאות הקדושה?

ההלכה בהחלט קדושה.

ללמוד ולא לקיים, מאבד את ערך הלימוד , (אם אני לא טועה מרן הגרש זצ"ל הרבה להדגיש נקודה זו.)

צר לי אבל דברי מר הינם דמגוגיה מוחלטת

ידידיה
הודעות: 1178
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ידידיה » א' אוקטובר 11, 2020 10:16 pm

אם מוטל עליך להרחיקם מהזקנים, האם כבר סידרת את זה?

נחומצ'ה
הודעות: 217
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי נחומצ'ה » א' אוקטובר 11, 2020 10:18 pm

בימי הכפור הרוחני בחודש אייר, מצאתי שטיקל זוהר שקצת רוממני.
על הפסוק שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך. מביא שה'אם' זו התורה "אל תיטוש תורת אימך'
ופעמים יש ענין של שלח תשלח את האם, היינו שיש ביטול תורה, כדי להגיע מצב של 'ואת הבנים תקח לך'
היינו שיש יותר מצוות מעשיות.
[מובא בהשמטות הזוהר על פרשת אחרי מות]

איש הגבעה
הודעות: 189
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אוקטובר 11, 2020 10:20 pm

ידידיה כתב:אם מוטל עליך להרחיקם מהזקנים, האם כבר סידרת את זה?


ראשית, זה לא כזה מסובך.
שנית. היום שמעתי גישה של אדמו"ר מפורסם שאמר כך. בסוף כולם ללא יוצא מן הכלל (למעט אלו שנעולים בבית כפשוטו ממש, ולא יוצאים לשום מקום) ידבקו, וממילא מי שהוא בעל סיכון גבוה בוודאי יעשה ישתדלות לא להכניס עצמו לסכנה, אבל השאר איננו יכולים להפסיק את מרוצת חיינו הרוחניים מחמת זה, שהרי בין כה ידבקו.

ידידיה
הודעות: 1178
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ידידיה » א' אוקטובר 11, 2020 10:27 pm

הגה: וכן יזהר מכל דברים המביאים לידי סכנה כי סכנתא חמירא מאיסורא ויש לחוש יותר לספק סכנה מלספק איסור (ב"י בשם הש"'ס) ...

עוד כתבו שיש לברוח מן העיר כשדבר בעיר ויש לצאת מן העיר בתחילת הדבר ולא בסופו (תשובת מהרי"ל סי' ל"ה) וכל אלו הדברים הם משום סכנה ושומר נפשו ירחק מהם ואסור לסמוך אנס



חבל שהפוסקים לא זכור לאור ההברקה של "הפסקת מרוצת החיים הרוחניים"

דרומי
הודעות: 6846
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי דרומי » א' אוקטובר 11, 2020 10:31 pm

נו באמת.

כבר ציטטו את כל המקורות הרלוונטיים זה יותר ממחצית השנה ועדיין יש מקום לדון במצב הנוכחי.

וגם בין הרופאים עצמם חלוקות הדיעות כיצד יש לנהוג.

[וגם בין שרי הממשלה גופא יש רבים שלא מזדהים עם ההחלטות...]

איש הגבעה
הודעות: 189
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: גזירת תשב"ר בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אוקטובר 11, 2020 10:35 pm

ידידיה כתב:
איש הגבעה כתב:
ידידיה כתב:אם מוטל עליך להרחיקם מהזקנים, האם כבר סידרת את זה?


ראשית, זה לא כזה מסובך.
שנית. היום שמעתי גישה של אדמו"ר מפורסם שאמר כך. בסוף כולם ללא יוצא מן הכלל (למעט אלו שנעולים בבית כפשוטו ממש, ולא יוצאים לשום מקום) ידבקו, וממילא מי שהוא בעל סיכון גבוה בוודאי יעשה ישתדלות לא להכניס עצמו לסכנה, אבל השאר איננו יכולים להפסיק את מרוצת חיינו הרוחניים מחמת זה, שהרי בין כה ידבקו.


הגה: וכן יזהר מכל דברים המביאים לידי סכנה כי סכנתא חמירא מאיסורא ויש לחוש יותר לספק סכנה מלספק איסור (ב"י בשם הש"'ס) ...

עוד כתבו שיש לברוח מן העיר כשדבר בעיר ויש לצאת מן העיר בתחילת הדבר ולא בסופו (תשובת מהרי"ל סי' ל"ה) וכל אלו הדברים הם משום סכנה ושומר נפשו ירחק מהם ואסור לסמוך אנס



חבל שהפוסקים לא זכור לאור ההברקה של "הפסקת מרוצת החיים הרוחניים"


רק שכחת, שהפוסקים דברו על מגיפות נוראיות שמתו אלפים ורבבות מעמך בית ישראל

איש הגבעה
הודעות: 189
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש הגבעה » א' אוקטובר 11, 2020 11:05 pm

מייל של המנהל:

יום ראשון אסרו חג הסוכות תשפ"א.
לאחר יום שלם מתיש של דיונים מול הרשויות וגדולי ישראל, ולאחר שהי'ה כמעט ברור שמחר פותחים כרגיל למרות חוסר ההסכמות עם רשויות החוק ואיני יכול להרחיב במסגרת זו, ניתנה הוראה לכלל החיידרים בארץ ע"י מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג איידלשטיין שליט"א שלא לפתוח מחר יום שני מכמה וכמה סיבות, נשתדל לתת כמה שיותר למידה בטלפון תעקבו אחרי ההוראות בקוים לגבי לימוד דרך הטלפון ותתפללו שנוכל לפתוח כמה שיותר מהר,

בגעגועים גדולים
בברכה מרובה
א.ש. פ

מעניין מה קרה בסוף, אחרי מה שהיה ברור בהתחלה?!

איש גבעות
הודעות: 502
הצטרף: ה' מאי 07, 2020 1:20 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש גבעות » א' אוקטובר 11, 2020 11:48 pm

איש הגבעה כתב:בהתחלה דברו המנהלים שמחר התלמודי תורה ייפתחו כרגיל חרף הסגר, הערב מנהל הת"ת של בני הודיע שהחיידר סגור עד להודעה חדשה- מה יהיה כאן עד מתי ניכנע לערב רב?

נניח שאתה מגיע להסכמה עם הרשויות על כך שהם מצידם מאפשרים לפתוח את מוסדות החינוך, והלומדים מצידם מתחייבים לממן מכיסם את העלות הרפואית של מי שיזדקק לטיפול רפואי במעגלים הקרובים ללומדים.
היית מסכים להצעה כזו?
אני מניח שלא.
אלא מאי? קל לך מאד למסור נפש בזמן שאתה יודע שבמידה ותזדקק לשירותים רפואים המדינה מצידה תעשה כל מאמץ להגיש לך אותם.
אז אולי יש למדינה גם סמכות לקבוע האם יש לפתוח את מוסדות הלימוד במצב כזה?

קו ירוק
הודעות: 4880
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוקטובר 11, 2020 11:53 pm

אז זהו, ציוני גמור...
אז כך למדינה אין זכות על כלום!
ואת עלויות הטיפול הרפואי מממנת קופת החולים שאותה כולם משלמים. אין מתנות חסד.

איש גבעות
הודעות: 502
הצטרף: ה' מאי 07, 2020 1:20 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש גבעות » א' אוקטובר 11, 2020 11:58 pm

קו ירוק כתב:אז זהו, ציוני גמור...
אז כך למדינה אין זכות על כלום!
ואת עלויות הטיפול הרפואי מממנת קופת החולים שאותה כולם משלמים. אין מתנות חסד.

ואתה מאמין שהאברכים מצליחים מכיסם לממן את העלות הרפואית שלהם?
אני לדוגמה, כמו כל אברך, משלם כל חודש 128 שח לביטוח הלאומי שמתוכם מופרשים כמה פרוטות למס בריאות, אבל לפחות אני לא משלה את עצמי שהפרוטות הללו מכסות את העלויות האמיתיות.
לגופו של ענין: זה לא קשור לציונות בשום דרך.
ישנה ממשלה שנבחרה ברוב קולות והיא בחרה בדרך מסוימת להתמודד עם הנגיף. באופן תיאורטי זכותה לקבוע שמי שממרה את פיה במזיד ופותח כיתות לימוד בשעה שהיא אוסרת זאת אינו זכאי להשתתפות בהוצאות הרפואיות שלו. מזלנו הטוב שהיא לא נוקטת בגישה מחמירה כזו.
אבל לכנות אותם ערב רב ובאותה נשימה להסתמך עליהם שיטפלו בך כמשהו יתחיל לחרוק, נראה לי לא הגון במיוחד.
נערך לאחרונה על ידי איש גבעות ב ב' אוקטובר 12, 2020 12:01 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

חרסון
הודעות: 896
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי חרסון » ב' אוקטובר 12, 2020 12:00 am

דרומי כתב:
וגם בין הרופאים עצמם חלוקות הדיעות כיצד יש לנהוג.


לא מדוייק. יש ויכוחים נקודתיים אבל 'רוב רופאים' מסכימים על העניין העקרוני. שהקורונה מסוכנת למדי והדרך להתמודד איתה בשלב זה כוללת ריחוק חברתי, מסיכות וסגרים לעת הצורך. הכי רחוק מהגישה ההרסנית והמסוכנת של 'בסוף כולם ידבקו' המפעפעת בתוכנו במודע או שלא במודע, המנבאת מוות בטוח לאלפים רבים של יהודים רח"ל, ישמרנו ה מההיא דעתא.


אני בטוח שלא לזה כוונת מר אבל נזכרתי בבדיחה שסיפרו בבחרותינו על יהודי שסירב להצעה להניח תפילין כי שמע שהרבנים בעצמם חלוקים איזה תפילין הם הנכונות. "קודם שיסתדרו ביניהם"...

ש. ספראי
הודעות: 1171
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ש. ספראי » ב' אוקטובר 12, 2020 12:48 am

הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.

קו ירוק
הודעות: 4880
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' אוקטובר 12, 2020 12:51 am

טוב..
אלא שכאן מתחיל הויכוח האמיתי..
ובכלל מדוע לסכם ענינים כשיש מנהלים..
נערך לאחרונה על ידי קו ירוק ב ב' אוקטובר 12, 2020 12:59 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

לבי במערב
הודעות: 5189
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי לבי במערב » ב' אוקטובר 12, 2020 12:52 am

ש. ספראי כתב:תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם . . לנהל אותנו.
לפי גישה זו - ניתן להעביר מן העולם את רוב־רובו של בימ"ד הדין...

קו ירוק
הודעות: 4880
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' אוקטובר 12, 2020 12:53 am

איש גבעות כתב:
קו ירוק כתב:אז זהו, ציוני גמור...
אז כך למדינה אין זכות על כלום!
ואת עלויות הטיפול הרפואי מממנת קופת החולים שאותה כולם משלמים. אין מתנות חסד.

ואתה מאמין שהאברכים מצליחים מכיסם לממן את העלות הרפואית שלהם?
אני לדוגמה, כמו כל אברך, משלם כל חודש 128 שח לביטוח הלאומי שמתוכם מופרשים כמה פרוטות למס בריאות, אבל לפחות אני לא משלה את עצמי שהפרוטות הללו מכסות את העלויות האמיתיות.
לגופו של ענין: זה לא קשור לציונות בשום דרך.
ישנה ממשלה שנבחרה ברוב קולות והיא בחרה בדרך מסוימת להתמודד עם הנגיף. באופן תיאורטי זכותה לקבוע שמי שממרה את פיה במזיד ופותח כיתות לימוד בשעה שהיא אוסרת זאת אינו זכאי להשתתפות בהוצאות הרפואיות שלו. מזלנו הטוב שהיא לא נוקטת בגישה מחמירה כזו.
אבל לכנות אותם ערב רב ובאותה נשימה להסתמך עליהם שיטפלו בך כמשהו יתחיל לחרוק, נראה לי לא הגון במיוחד.

לדבר בזכות של המדינה לנהל אותנו, בעיני זו בעייתיות לא קטנה. וזה לא משנה באיזה נושא זה יהיה

חרסון
הודעות: 896
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי חרסון » ב' אוקטובר 12, 2020 1:07 am

ש. ספראי כתב:הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.


לא ברור לי בעצמי מדוע, אבל אני מרגיש צורך להאיר שאני כמשל מעולם לא קיבלתי על עצמי את מרותם של מי שכת"ר מכנה "גדולי הדור", ומכל שכן את מי ש"הוסמכו להביא דעות ועמדות". בחיי הפרטיים אני סר למרות השולחן ערוך, ובעת הצורך לפסיקות רב הקהילה שלנו, ובבית המדרש כאן אני מביע עמדות הן בסוגיות תורניות והן בענייני השעה, ובעיקר מחכים ולומד מתובנותיהם של חכמים אחרים. אני לא יחיד בסטטוס הזה. כמוני עוד רבים רבים. למעשה, כל עוד שהפורום יעמוד על תילו, הרי שבדיוק לשם כך נתכנסו כאן כותבים שונים שמוצאם מבתי מדרש שונים. את דברם של מי שכת"ר מכנה וכו' ניתן לקרוא בשתיקה בבימות הרלוונטיות, שפורום זה איננו בהכרח נמנה עליהם.

תודה מראש על ההבנה.

איש גבעות
הודעות: 502
הצטרף: ה' מאי 07, 2020 1:20 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש גבעות » ב' אוקטובר 12, 2020 1:14 am

קו ירוק כתב:
איש גבעות כתב:
קו ירוק כתב:אז זהו, ציוני גמור...
אז כך למדינה אין זכות על כלום!
ואת עלויות הטיפול הרפואי מממנת קופת החולים שאותה כולם משלמים. אין מתנות חסד.

ואתה מאמין שהאברכים מצליחים מכיסם לממן את העלות הרפואית שלהם?
אני לדוגמה, כמו כל אברך, משלם כל חודש 128 שח לביטוח הלאומי שמתוכם מופרשים כמה פרוטות למס בריאות, אבל לפחות אני לא משלה את עצמי שהפרוטות הללו מכסות את העלויות האמיתיות.
לגופו של ענין: זה לא קשור לציונות בשום דרך.
ישנה ממשלה שנבחרה ברוב קולות והיא בחרה בדרך מסוימת להתמודד עם הנגיף. באופן תיאורטי זכותה לקבוע שמי שממרה את פיה במזיד ופותח כיתות לימוד בשעה שהיא אוסרת זאת אינו זכאי להשתתפות בהוצאות הרפואיות שלו. מזלנו הטוב שהיא לא נוקטת בגישה מחמירה כזו.
אבל לכנות אותם ערב רב ובאותה נשימה להסתמך עליהם שיטפלו בך כמשהו יתחיל לחרוק, נראה לי לא הגון במיוחד.

לדבר בזכות של המדינה לנהל אותנו, בעיני זו בעייתיות לא קטנה. וזה לא משנה באיזה נושא זה יהיה
.

מסכים איתך.
לכן אני מציע למי שמעונין לנהל את עצמו אבל בלי להסתמך במקביל על רשויות המדינה. נראה לי בהחלט הוגן.

לארץ ולדרים
הודעות: 291
הצטרף: א' מאי 10, 2020 3:35 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי לארץ ולדרים » ב' אוקטובר 12, 2020 1:18 am

ש. ספראי כתב:הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.

שאחידים בדעותיהם?????!!!!

שומע ומשמיע
הודעות: 2799
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ב' אוקטובר 12, 2020 4:05 am

איש גבעות כתב:
קו ירוק כתב:
איש גבעות כתב:
קו ירוק כתב:אז זהו, ציוני גמור...
אז כך למדינה אין זכות על כלום!
ואת עלויות הטיפול הרפואי מממנת קופת החולים שאותה כולם משלמים. אין מתנות חסד.

ואתה מאמין שהאברכים מצליחים מכיסם לממן את העלות הרפואית שלהם?
אני לדוגמה, כמו כל אברך, משלם כל חודש 128 שח לביטוח הלאומי שמתוכם מופרשים כמה פרוטות למס בריאות, אבל לפחות אני לא משלה את עצמי שהפרוטות הללו מכסות את העלויות האמיתיות.
לגופו של ענין: זה לא קשור לציונות בשום דרך.
ישנה ממשלה שנבחרה ברוב קולות והיא בחרה בדרך מסוימת להתמודד עם הנגיף. באופן תיאורטי זכותה לקבוע שמי שממרה את פיה במזיד ופותח כיתות לימוד בשעה שהיא אוסרת זאת אינו זכאי להשתתפות בהוצאות הרפואיות שלו. מזלנו הטוב שהיא לא נוקטת בגישה מחמירה כזו.
אבל לכנות אותם ערב רב ובאותה נשימה להסתמך עליהם שיטפלו בך כמשהו יתחיל לחרוק, נראה לי לא הגון במיוחד.

לדבר בזכות של המדינה לנהל אותנו, בעיני זו בעייתיות לא קטנה. וזה לא משנה באיזה נושא זה יהיה
.

מסכים איתך.
לכן אני מציע למי שמעונין לנהל את עצמו אבל בלי להסתמך במקביל על רשויות המדינה. נראה לי בהחלט הוגן.

משל למה"ד: שמי שלא מתגייס לא יחליט על דעת עצמו לדרדר את המצב הבטחוני ואחר כך יקרא לצבא [ורב אחר יאשים את החיילים שלא יעמדו בעומס, שלפי השבועה שהם נשבעים (כמו שאפשר לראות בכותל) הם חייבים להגן על כל אחד].

מקדש מלך
הודעות: 3288
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אוקטובר 12, 2020 7:41 am

ש. ספראי כתב:הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.

סליחה על התגובה החתרנית, אבל ההודעה הזאת היתה נכונה לפני ארבעים שנה...

ונקדים. באחד מהאשכולות בחודשים האחרונים, תהה כותב כל שהוא על הביטוי "דעת תורה", שכמעט ונעלם מהשיח, ורצה להסיק מכך שהציבור היום פחות מאמין לדעת תורה...
למעשה דבריו אינם נכונים כמובן, ולהיפך, כיום האמונה בדעת תורה היא אקסיומה שאין צורך לחזור עליה. אולם בכל זאת יש כן משהו בדבריו.

במהלך שנות ההתגבשות של הציבור החרדי, רוב ההולכים אחר האדמורי"ם הגדולים של אותו דור, או לחילופין אחר מרנן ורבנן הרב מבריסך והגרא"מ שך, סברו באמת ובתמים שמורם ורבם הוא ללא ספק האדם הגדול בדור, או מפני קדושתו (אצל החסידים), או מפני תורתו ויראתו (אצל הליטאים). משכך, כל צד טען שיש להישמע לדעת רבו כי זו "דעת התורה", שהרי הרב שלו מבטא ללא ספק את דעת התורה באופן הנכון ביותר...

כיום הצדדים מגובשים. שוב הציבור אינו בוחר את מנהיגיו לפי גדלותם, אלא לפי התאמתם ל"השקפה המסורה" (בלשון ליטאית, החסידים קוראים לזה במילים שונות, והוא כפל עניין במילים שונות) בידם מאבותיהם, או מהכרתם האישית. ברוב המקרים הציבור כבר אינו מתיימר לטעון שרבם הוא הגדול ביותר בדור, אלא שמכל מקום הוא הרב הצועד בהשקפה הנכונה (או "המסורה"), ועל כן יש להישמע לו (יתכן שחלק מתלמידי הגרח"ק יחלקו על התיזה, אבל רוב הציבור הליטאי בכללותו מצביע ברגליו, ומקבל את דעת הגרח"ק רק כשהיא מתאימה עם השקפותיו הבסיסיות. במקרים אחרים, יועדפו דעת גדולים אחרים).

נמצא שה"השקפה" היא הבוחרת את ה"גדול".

ואולם, במקרים מסוימים מתעורר ספק מהי בדיוק ה"השקפה"... במקרה כזה לא נוכל לשאול את הגדול, כי אם ההשקפה לא ברורה לנו, שוב לא ברור עם איזה גדול עלינו להתייעץ...

יבנה
הודעות: 2209
הצטרף: ד' אפריל 15, 2015 6:28 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי יבנה » ב' אוקטובר 12, 2020 8:52 am

מקדש מלך כתב:
ש. ספראי כתב:הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.

סליחה על התגובה החתרנית, אבל ההודעה הזאת היתה נכונה לפני ארבעים שנה...

ונקדים. באחד מהאשכולות בחודשים האחרונים, תהה כותב כל שהוא על הביטוי "דעת תורה", שכמעט ונעלם מהשיח, ורצה להסיק מכך שהציבור היום פחות מאמין לדעת תורה...
למעשה דבריו אינם נכונים כמובן, ולהיפך, כיום האמונה בדעת תורה היא אקסיומה שאין צורך לחזור עליה. אולם בכל זאת יש כן משהו בדבריו.

במהלך שנות ההתגבשות של הציבור החרדי, רוב ההולכים אחר האדמורי"ם הגדולים של אותו דור, או לחילופין אחר מרנן ורבנן הרב מבריסך והגרא"מ שך, סברו באמת ובתמים שמורם ורבם הוא ללא ספק האדם הגדול בדור, או מפני קדושתו (אצל החסידים), או מפני תורתו ויראתו (אצל הליטאים). משכך, כל צד טען שיש להישמע לדעת רבו כי זו "דעת התורה", שהרי הרב שלו מבטא ללא ספק את דעת התורה באופן הנכון ביותר...

כיום הצדדים מגובשים. שוב הציבור אינו בוחר את מנהיגיו לפי גדלותם, אלא לפי התאמתם ל"השקפה המסורה" (בלשון ליטאית, החסידים קוראים לזה במילים שונות, והוא כפל עניין במילים שונות) בידם מאבותיהם, או מהכרתם האישית. ברוב המקרים הציבור כבר אינו מתיימר לטעון שרבם הוא הגדול ביותר בדור, אלא שמכל מקום הוא הרב הצועד בהשקפה הנכונה (או "המסורה"), ועל כן יש להישמע לו (יתכן שחלק מתלמידי הגרח"ק יחלקו על התיזה, אבל רוב הציבור הליטאי בכללותו מצביע ברגליו, ומקבל את דעת הגרח"ק רק כשהיא מתאימה עם השקפותיו הבסיסיות. במקרים אחרים, יועדפו דעת גדולים אחרים).

נמצא שה"השקפה" היא הבוחרת את ה"גדול".

ואולם, במקרים מסוימים מתעורר ספק מהי בדיוק ה"השקפה"... במקרה כזה לא נוכל לשאול את הגדול, כי אם ההשקפה לא ברורה לנו, שוב לא ברור עם איזה גדול עלינו להתייעץ...

הציבור לא בוחר את מנהיגיו בדיוק כמו שהוא לא בוחר שום דבר. יש אוירה של עסקנים שונים ועיתונים שונים הממליכים רבנים ועסקנים שונים לתפקידים שונים, ולציבור אין זכות להביע עמדה בענין. במילים אחרות הז' טובי העיר ממנים את עצמם ודורשים את ציות הציבור, ומי שמעוניין להיות חלק מהציבור הזה, לא מערער כל כך יותר מדאי.

יונת אלם
הודעות: 301
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 1:58 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי יונת אלם » ב' אוקטובר 12, 2020 8:58 am

מקדש מלך כתב:
ש. ספראי כתב:הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.

סליחה על התגובה החתרנית, אבל ההודעה הזאת היתה נכונה לפני ארבעים שנה...

ונקדים. באחד מהאשכולות בחודשים האחרונים, תהה כותב כל שהוא על הביטוי "דעת תורה", שכמעט ונעלם מהשיח, ורצה להסיק מכך שהציבור היום פחות מאמין לדעת תורה...
למעשה דבריו אינם נכונים כמובן, ולהיפך, כיום האמונה בדעת תורה היא אקסיומה שאין צורך לחזור עליה. אולם בכל זאת יש כן משהו בדבריו.

במהלך שנות ההתגבשות של הציבור החרדי, רוב ההולכים אחר האדמורי"ם הגדולים של אותו דור, או לחילופין אחר מרנן ורבנן הרב מבריסך והגרא"מ שך, סברו באמת ובתמים שמורם ורבם הוא ללא ספק האדם הגדול בדור, או מפני קדושתו (אצל החסידים), או מפני תורתו ויראתו (אצל הליטאים). משכך, כל צד טען שיש להישמע לדעת רבו כי זו "דעת התורה", שהרי הרב שלו מבטא ללא ספק את דעת התורה באופן הנכון ביותר...

כיום הצדדים מגובשים. שוב הציבור אינו בוחר את מנהיגיו לפי גדלותם, אלא לפי התאמתם ל"השקפה המסורה" (בלשון ליטאית, החסידים קוראים לזה במילים שונות, והוא כפל עניין במילים שונות) בידם מאבותיהם, או מהכרתם האישית. ברוב המקרים הציבור כבר אינו מתיימר לטעון שרבם הוא הגדול ביותר בדור, אלא שמכל מקום הוא הרב הצועד בהשקפה הנכונה (או "המסורה"), ועל כן יש להישמע לו (יתכן שחלק מתלמידי הגרח"ק יחלקו על התיזה, אבל רוב הציבור הליטאי בכללותו מצביע ברגליו, ומקבל את דעת הגרח"ק רק כשהיא מתאימה עם השקפותיו הבסיסיות. במקרים אחרים, יועדפו דעת גדולים אחרים).

נמצא שה"השקפה" היא הבוחרת את ה"גדול".

ואולם, במקרים מסוימים מתעורר ספק מהי בדיוק ה"השקפה"... במקרה כזה לא נוכל לשאול את הגדול, כי אם ההשקפה לא ברורה לנו, שוב לא ברור עם איזה גדול עלינו להתייעץ...


שפתיים ישק הרב מקדש מלך
ולא שחלילה אנו מזלזלים בכבוד תורתם ויראתם של זקני הדור לאוי"ט. אדרבה, אנו מעריצים ומעריכים, אבל את גלות הדעת שנוצרה בחצרותיהם אנו לא מעריצים...

מקדש מלך
הודעות: 3288
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אוקטובר 12, 2020 9:00 am

יבנה כתב:הציבור לא בוחר את מנהיגיו בדיוק כמו שהוא לא בוחר שום דבר. יש אוירה של עסקנים שונים ועיתונים שונים הממליכים רבנים ועסקנים שונים לתפקידים שונים, ולציבור אין זכות להביע עמדה בענין. במילים אחרות הז' טובי העיר ממנים את עצמם ודורשים את ציות הציבור, ומי שמעוניין להיות חלק מהציבור הזה, לא מערער כל כך יותר מדאי.

ברור שלדרג הביניים של העסקנים יש משקל בקביעת המנהיג הספציפי הנבחר, אבל לדעתי על כל פנים, הבנת המהלך לכל עומקו הוא כפי שתיארתי. והבוחר יבחר.

יונת אלם
הודעות: 301
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 1:58 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי יונת אלם » ב' אוקטובר 12, 2020 9:05 am

מקדש מלך כתב:
יבנה כתב:הציבור לא בוחר את מנהיגיו בדיוק כמו שהוא לא בוחר שום דבר. יש אוירה של עסקנים שונים ועיתונים שונים הממליכים רבנים ועסקנים שונים לתפקידים שונים, ולציבור אין זכות להביע עמדה בענין. במילים אחרות הז' טובי העיר ממנים את עצמם ודורשים את ציות הציבור, ומי שמעוניין להיות חלק מהציבור הזה, לא מערער כל כך יותר מדאי.

לדעתי דבריך לוקים בחוסר הבנת עומק התהליך.
ברור שלדרג הביניים של העסקנים יש משקל בקביעת המנהיג הספציפי הנבחר, אבל התהליך בעיקרו הוא כפי שתיארתי. והבוחר יבחר.


למרבה הצער, בשנים האחרונות ממש גם זה השתנה והתהליך יותר מתאים לדברי הרב יבנה ואכמ"ל

בברכה המשולשת
הודעות: 12173
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אוקטובר 12, 2020 9:06 am

איש גבעות כתב: ישנה ממשלה שנבחרה ברוב קולות והיא בחרה בדרך מסוימת להתמודד עם הנגיף. באופן תיאורטי זכותה לקבוע שמי שממרה את פיה במזיד ופותח כיתות לימוד בשעה שהיא אוסרת זאת אינו זכאי להשתתפות בהוצאות הרפואיות שלו. מזלנו הטוב שהיא לא נוקטת בגישה מחמירה כזו..


הרי כתבתי אני הקטן ספר בנושא זה, המראה שלא כן הדברים.

ארי שבחבורה
הודעות: 1138
הצטרף: ה' ספטמבר 22, 2011 9:48 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ארי שבחבורה » ב' אוקטובר 12, 2020 10:34 am

אולי ניתן ללמד זכות על הרב איש גבעות שיתכן וטרם זכה לאורו של הספר הנזכר, והוא רחום וכו'.

ארי שבחבורה
הודעות: 1138
הצטרף: ה' ספטמבר 22, 2011 9:48 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי ארי שבחבורה » ב' אוקטובר 12, 2020 10:37 am

...
נערך לאחרונה על ידי ארי שבחבורה ב ב' אוקטובר 12, 2020 10:38 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

איש גבעות
הודעות: 502
הצטרף: ה' מאי 07, 2020 1:20 am

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי איש גבעות » ב' אוקטובר 12, 2020 10:38 am

ארי שבחבורה כתב:אולי ניתן ללמד זכות על הרב איש גבעות שיתכן וטרם זכה לאורו של הספר הנזכר, והוא רחום וכו'.

אמת. כך היה.
וכשם שלימדת עלי זכות כך ילמדו עליך מן השמים זכות.

צולניק
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

Re: גזירת תשב"ר והישיבות הקדושות בעידן הקורונה הגל השני

הודעהעל ידי צולניק » ב' אוקטובר 12, 2020 11:45 am

מקדש מלך כתב:
ש. ספראי כתב:הייתי מציע הצעה מאד מהפכנית לכותבי האשכול.
הצעה קשה מנשוא, אבל אפשרית.

תנו לגדולי הדור ולכל הרבנים החשובים שהם שלוחיהם, ראשי ישיבות, דיינים נודעים וכמה מרביצי תורה שהוסמכו להביא דעות ועמדות ע"י גדולי ישראל, שאת שמותיהם כולם שמעו, לנהל אותנו.

מה דעתכם?

וגם אם מאד מאד קשה לכם להפקיר את משא הדור הרובץ על כתפיכם השחוחות, בכל זאת תנסו להעביר את שרביט ההנהגה לידי זקני הדור. טוב?

תודה.

סליחה על התגובה החתרנית, אבל ההודעה הזאת היתה נכונה לפני ארבעים שנה...

ונקדים. באחד מהאשכולות בחודשים האחרונים, תהה כותב כל שהוא על הביטוי "דעת תורה", שכמעט ונעלם מהשיח, ורצה להסיק מכך שהציבור היום פחות מאמין לדעת תורה...
למעשה דבריו אינם נכונים כמובן, ולהיפך, כיום האמונה בדעת תורה היא אקסיומה שאין צורך לחזור עליה. אולם בכל זאת יש כן משהו בדבריו.

במהלך שנות ההתגבשות של הציבור החרדי, רוב ההולכים אחר האדמורי"ם הגדולים של אותו דור, או לחילופין אחר מרנן ורבנן הרב מבריסך והגרא"מ שך, סברו באמת ובתמים שמורם ורבם הוא ללא ספק האדם הגדול בדור, או מפני קדושתו (אצל החסידים), או מפני תורתו ויראתו (אצל הליטאים). משכך, כל צד טען שיש להישמע לדעת רבו כי זו "דעת התורה", שהרי הרב שלו מבטא ללא ספק את דעת התורה באופן הנכון ביותר...

כיום הצדדים מגובשים. שוב הציבור אינו בוחר את מנהיגיו לפי גדלותם, אלא לפי התאמתם ל"השקפה המסורה" (בלשון ליטאית, החסידים קוראים לזה במילים שונות, והוא כפל עניין במילים שונות) בידם מאבותיהם, או מהכרתם האישית. ברוב המקרים הציבור כבר אינו מתיימר לטעון שרבם הוא הגדול ביותר בדור, אלא שמכל מקום הוא הרב הצועד בהשקפה הנכונה (או "המסורה"), ועל כן יש להישמע לו (יתכן שחלק מתלמידי הגרח"ק יחלקו על התיזה, אבל רוב הציבור הליטאי בכללותו מצביע ברגליו, ומקבל את דעת הגרח"ק רק כשהיא מתאימה עם השקפותיו הבסיסיות. במקרים אחרים, יועדפו דעת גדולים אחרים).

נמצא שה"השקפה" היא הבוחרת את ה"גדול".

ואולם, במקרים מסוימים מתעורר ספק מהי בדיוק ה"השקפה"... במקרה כזה לא נוכל לשאול את הגדול, כי אם ההשקפה לא ברורה לנו, שוב לא ברור עם איזה גדול עלינו להתייעץ...


שפ"י. מד"נ.

ויש להוסיף בזה מן הכלל אל הפרט:
אמש התפרסם על ראש עיריית ירושלים שלא חפץ לפתוח את מוסדות החינוך בעירו, משכך הוא פנה אל הגרח"ק שיאשר לו שלא לפתוח, והלא יאומן קרה והגרח"ק נעתר לבקשתו שלא לפתוח...
מעתה יש לנו לדון בפורום מהי ההנהגה הנכונה בענין פתיחת המוסדות, ולכשנגיע לכלל החלטה נוציא תיכף הודעה לאתרי הנייעס שגדולי ישראל קיבלו את דעתנו...
ונמצא זה וזה מתקיים בידינו, גם עשינו מה שאנחנו חושבים וגם אנחנו כפופים למרנן ורבנן וגו'.


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים